De hele maand juni konden horecagelegenheden in het rivierengebied met een terras aan het water worden genomineerd voor de verkiezing ‘Het leukste terras aan het water’. Dit heeft geresulteerd in maar liefst 75 genomineerden! Sinds de opening van de stembussen op 1 juli is er al massaal gestemd op de terrassen aan het water. De teller staat na een week namelijk al op bijna 4.500 geverifieerde stemmen en dat aantal blijft oplopen.
In aanloop naar de stemperiode heeft Stichting Bureau Toerisme alle genomineerden voorzien van een pakket met promotiemateriaal. Het promotiemateriaal is enthousiast ontvangen door de ondernemers en wordt volop ingezet, zowel op de terrassen, als op sociale media. Ondernemers omarmen de verkiezing zichtbaar en voeren op creatieve manieren campagne om zo veel mogelijk stemmen te werven voor hun terras aan het water. Zo verloten enkelen verschillende prijzen onder iedereen die een stem op hen uitbrengt. Dit geeft aan dat er onder de ondernemers een ongekend enthousiasme heerst over de terrasverkiezing.
De hele maand juli kan er nog gestemd worden op de genomineerde terrassen aan het water via uitinderegio.nl/stem. Begin augustus wordt de winnaar van de verkiezing bekend gemaakt. De winnaar – het terras met de meeste stemmen – ontvangt een uniek promotiepakket ter waarde van 8.000 euro, inclusief een week lang promotie op een reclamemast!
De verkiezing ‘Het leukste terras aan het water’ is een initiatief van Stichting Bureau Toerisme en vormt een onderdeel van de campagne ‘De Mooiste Wateren’. “De terrasverkiezing is een uitgelezen kans om alle horecagelegenheden met een terras aan het water in het rivierengebied breed onder de aandacht te brengen. Zowel bezoekers als bewoners worden attent gemaakt op het unieke aanbod in het rivierengebied, maar tegelijkertijd krijgen ondernemers aan het begin van het zomerseizoen een extra impuls”, aldus Richard de Bruin, directeur van Stichting Bureau Toerisme.