Het Fruitcorso werd in 1961 voor het eerst georganiseerd door de Stichting 4-Stromenland, ter bevordering van het toerisme in het rivierengebied tussen de rivieren de Maas, Waal, Rijn en Linge. De doelstelling die ten grondslag ligt aan het evenement dat dit jaar voor de 63e keer wordt georganiseerd, ligt geheel in lijn met de kern van Stichting Bureau Toerisme: de promotie van de regio, in de breedste zin van het woord. We werken dan ook al jaren samen met Stichting 4-Stromenland in de vorm van mediapartner. Anno 2024 leeft deze samenwerking des te meer en kan het Fruitcorso in Tiel ook dit jaar weer rekenen op onze ondersteuning.
Promotie van het Fruitcorso binnen én buiten de regio
Als mediapartner van het Fruitcorso voeren we jaarrond promotie voor het evenement. Zo komen bezoekers van de regio meer te weten over het Fruitcorso in het Uit in de regio Magazine en is er op de website van Uit in de regio een speciale landingspagina ingericht.
In de aanloop naar het Fruitcorso worden de promotionele activiteiten opgeschroefd. Op een reclamemast langs de A15 bij Sliedrecht is aan beide kanten een uiting te zien waarin potentiële bezoekers van buiten de regio worden opgeroepen om tickets te kopen voor het fruitcorso. Deze boodschap komt tevens terug in een advertentie geplaatst in verschillende regionale nieuwsbladen en wordt versterkt door een online mediacampagne in verschillende titels van DPG Media. Door middel van deze gerichte marketingactiviteiten wordt ook het publiek buiten de regio bereikt.
Op het evenement zelf wordt zichtbaarheid gecreëerd door middel van promotiematerialen in de campagnestijl ‘Proef de zoete oogst’, waaronder hekwerkbanners langs de route en aankleding in de VIP FruitDeltapaviljoen in de vorm van statafelhoezen en schorten voor de bediening.
Het belang van evenementenondersteuning in het kader van regiopromotie
De samenwerking tussen Stichting Bureau Toerisme en het Fruitcorso benadrukt het belang van regiopromotie en evenementenondersteuning. Evenementen in de regio spelen namelijk een cruciale rol in de economische en toeristische ontwikkeling. Een goed gevulde agenda met diverse evenementen en activiteiten zorgt ervoor dat er altijd iets te beleven valt voor de gasten in ons gebied. Dit draagt niet alleen bij aan de aantrekkelijkheid van de regio, maar ondersteunt ook dag- en recreatiebedrijven. Bovendien zal het aantal bezoekers in de toekomst alleen maar toenemen door nieuwe ontwikkelingen, zoals de aanleg van vakantieparken, wat de regio nog aantrekkelijker maakt voor toeristen.
Wil jij de aankleding van je evenement naar een hoger niveau tillen en tegelijkertijd bijdragen aan de promotie van de regio? Wij hebben in het kader van evenementenondersteuning promotiemateriaal beschikbaar die jij als evenement, organisatie of ondernemer kosteloos kunt inzetten, waaronder beachflags, strandstoelen en hekwerkbanners. Samen zichtbaar, samen sterk!