Zes gemeenten aan de oevers van de Maas steken de handen ineen middels een aanpak ‘Over de Maas’ om de rivier die juist zo belangrijk is in onze profilering te benutten als kans om bezoekers meer te laten ontdekken. Het gaat om een meerjarige samenwerking mogelijk gemaakt door de gemeenten Heusden, Maasdriel, Oss, ’s-Hertogenbosch, West Maas en Waal en Wijchen.

Bestaande krachten bundelen

Samen met verschillende organisaties bundelen we de krachten. Zowel op het gebied van versterking van het netwerk als communicatie en promotie. Vanuit Bureau Toerisme is een regisseur aan de slag gegaan om mensen bij elkaar te brengen en processen te stroomlijnen. We gaan dus geen nieuwe bestemming of merk starten, maar verbinden wat er al is!

Thematisch samenwerken

In de communicatie en promotie vanuit de Maassamenwerking wordt gewerkt rond verschillende thema’s. Hiervoor is een themakalender ontwikkeld, welke hiernaast is weergegeven.

Pontjesdagen

Op 16, 17 en 18 mei 2025 vindt de vijfde editie van de Pontjesdagen plaats. Maar liefst 160 kilometer aan de Maasoever aan zowel Brabantse als Gelderse zijde biedt – met tal van georganiseerde activiteiten, bijzondere locaties en niet te vergeten de vele veerpontjes – genoeg vertier voor drie dagen weg in eigen land.

De organisatie

De Pontjesdagen worden mogelijk gemaakt door de gemeenten Altena, ‘s-Hertogenbosch, Heusden, Land van Cuijk, Maasdriel, Oss, West Maas en Waal en Wijchen en het Waterschap Aa en Maas. Met ondersteuning van Stichting Maasmeanders. Bureau Toerisme verzorgt voor het derde jaar op rij de communicatie van de Pontjesdagen. 

In het kort: de marketing- en communicatie onderdelen

  • Online mediacampagne 
  • Programma en activiteiten op Pontjesdagen.nl
  • Printproducten: fietsroutekaarten en -labels
  • Pontjesdagen voordeelcoupons
  • Posters en flyers
  • Pontjesdagen pakket in de webshop
  • Beachflags voor zichtbaarheid langs de routes

Totaal verwacht bereik van het evenement in 2025: 1,2 miljoen

 

Maasverhalen

Zowel aan de Brabantse als Gelderse zijde van de Maas is er een interessant cultureel en historisch aanbod. Dit geeft bezoekers de kans om het Maasgebied op een andere manier te ontdekken. Bij de Maasverhalen draait het dan ook om het verbinden van het cultureel en historisch aanbod aan beide zijdes van de Maas. 

Communicatie en promotie

Het thema Maasverhalen wordt dit jaar voor het eerst uitgelicht. Hierbij is er aandacht voor zowel bezienswaardigheden als activiteiten. Denk hierbij aan een kasteelbezoek, rondleiding of een wandeling. 

Als onderdeel van de samenwerking ‘Over de Maas’ wordt de communicatie en promotie gecoördineerd door Stichting Bureau Toerisme. Deze samenwerking is mogelijk gemaakt door de gemeenten Heusden, Maasriel, Oss, ’s Hertogenbosch, West Maas en Waal en Wijchen. 

Via sociale media en maasverhalen.nl worden de Maasverhalen onder de aandacht van bezoekers gebracht. Download hier de toolkit en doe ook mee!  

Nieuwsberichten

Winkelwagen
Scroll naar boven