Zoeken
Sluit dit zoekvak.

Forse groei bezoekersaantallen Elisabeth Weeshuis Museum

Het Elisabeth Weeshuis Museum heeft een succesvol jaar achter de rug. De bezoekersaantallen lieten een forse groei zien van ruim 20%, van 10.200 in 2015 naar 12.350 in 2016. Het is de uitstekende mond-tot-mond reclame die geïnteresseerden tot een bezoek aanzet, maar ook via internet, TV en de krant wordt het familiemuseum goed gevonden. Dat wijst een eigen bezoekersonderzoek uit.

Oorzaken

Er zijn duidelijke oorzaken voor de groei. De samenwerking met Teylers Museum rond de Weissenbruch-wandeling en met Boijmans-Van Beuningen rond de Gispen-tentoonstelling leverde meer bezoek en aandacht op. De nauwere band met het Weescafé gaf het museum bovendien de mogelijkheid groepen geheel verzorgd te ontvangen. In 2016 deden 12 busreizen het museum aan. Het museum verzorgde 67 rondleidingen in 2016, bijna twee keer zoveel als het jaar ervoor.

Publiciteit

Daarnaast waren er programma’s van Omroep Gelderland te gast in het museum. Schatgraven (TV en live radio-uitzending) met circa 300 bezoekers en Ridders van Gelre (radio) met naar schatting 250 bezoekers. En het museum was onderdeel van het TV-programma Parels en Passie, eveneens te zien op Omroep Gelderland.

Gastvrij

Ondanks de goede resultaten moet het weeshuismuseum alert en actief blijven. Museumdirecteur Nicole Spaans: “In 2017 is het streven uiteraard het bezoekcijfer van 2016 te evenaren. We gaan weer vol enthousiasme aan de slag om met interessante tentoonstellingen, activiteiten en projecten mensen te trekken. We zullen er daarnaast samen met het Weescafé, de vrijwilligers en de medewerkers alles aan doen om bezoekers gastvrij te ontvangen en ze een prettig bezoek te bieden. We krijgen vaak het compliment: ‘wat ziet het er hier in het museum verzorgd uit’ en ‘wat worden we alleraardigst ontvangen’. Op die kracht bouwen we voort in 2017!” Meer informatie www.weeshuismuseum.nl.

Winkelwagen
Scroll naar boven