Search
Close this search box.

Tweedaagse inspiratiereis van NBTC zet Plattelandstoerisme in de schijnwerpers

CULEMBORG – Het Nationale Bureau voor Toerisme en Congressen (NBTC) heeft een tweedaagse inspiratiereis georganiseerd, gericht op het thema ‘Plattelandstoerisme en Streekproducten’. De aftrap van de reis werd gisteren gegeven op de sfeervolle locatie ‘Vrij’ in Culemborg, waar deelnemers inzicht kregen in de uitkomsten van een landelijk onderzoek naar plattelandstoerisme.

Na een reeks van lezingen en een levendige paneldiscussie trok de groep verder naar Ommeren. Bij Natuurlijk Gruun’s Appelcafé werden gasten getrakteerd op een presentatie over fruitteler FruitNL en het streekproductenmerk ‘Betuws Best’. Het evenement, dat naast inspireren ook bedoeld is om te netwerken, werd de eerste dag afgerond met een culinaire ervaring in het Fruitpark Hotel van de familie Peeters, waar streekproducten de hoofdrol speelden op het diner menu. Voor meer informatie over Betuws Best kijkt u op www.bureautoerisme.nl.

Bureau Toerisme maakte van de gelegenheid gebruik om een vooraankondiging te doen voor een aankomend inspiratie netwerk evenement dat volgend jaar in juli de Franse champagnestreek zal verkennen. Voor meer informatie over deze en andere inspiratiereizen kunt u een bezoek brengen aan www.bureautoerisme.nl

Winkelwagen
Scroll naar boven