Rivierenland. Een magische naam die het gebied te danken heeft aan zijn ligging. Omringd door een aantal van de grootste rivieren van Nederland. Dit maakt het gebied een waar walhalla voor waterliefhebbers, maar ook vanuit een historisch oogpunt is het een interessante plek.
In de zomermaanden is ons gebied heel erg in trek. Mensen zoeken verkoeling en vermaak in het water. Van sportieve activiteiten, zwemplezier en loungen tot genieten van culinaire hoogstandjes, een rondvaart of schitterende natuur. Daarnaast vinden we hier ook een deel van de Hollandse Waterlinie terug. Een serie aan verdedigingswerken die teruggaan tot de 17e eeuw.
Dus van natuur tot cultuur, je kunt ervoor terecht in de streken van Rivierenland: Betuwe, Bommelerwaard en Maas & Waal. Met deze waterpretcampagne zetten we deze streken in de spotlight en laten we alles zien wat hier te beleven valt. Laat je meevoeren door het gebied.
Online campagne
Op Uitinderegio.nl is een speciale watercampagne pagina ingericht met routes, weetjes en tips. Daarnaast zijn er diverse pagina’s ontwikkeld specifiek gericht op verschillende leefstijlen: de stijlzoeker, inzichtzoeker, avontuurzoeker en harmoniezoeker. Dit is tevens ingericht op de streekwebsites: Welkomindebetuwe.nl, Beleefbommelerwaard.nl en Landvanmaasenwaal.nl.
Social media
Ondersteunend aan de campagne is een social mediacampagne ingericht. We werken ook hierbij met de verschillende doelgroepen als uitgangspunt. Er zijn diverse visuals ontwikkeld welke ingezet worden via de social mediakanalen. Vanuit deze advertenties linken we naar de website en stimuleren we het downloaden van de Bloesem- en Fruitalert-app.
Snelwegreclame
Binnen de watercampagne is extra aandacht voor een streekgerichte aanpak. De drie streken binnen Rivierenland de Betuwe, Bommelerwaard en het Land van Maas en Waal worden individueel uitgelicht langs de snelwegen richting de streek. In week 21 zijn deze visuals te zien.
Branded content
In samenwerking met DPG media is er branded content gecreëerd gericht op streekpromotie. In het bijzonder gericht op de Bommelerwaard en het Land van Maas en Waal. Voor beide streken is een artikel een maand lang zichtbaar. De Bommelerwaard staat online in het Brabants Dagblad en het Land van Maas en Waal heeft een artikel in de Gelderlander. De branded content wordt ondersteunt met smarticles, visuals ter versterking van de branded content. Lees hier de branded content in het Brabants Dagblad en de Gelderlander.
Abri campagne
In week 33 zijn er verspreid door Rivierenland en daarbuiten abri’s in bushokjes opgehangen. De abri campagne is streekgericht ingezet, waarbij alle streken binnen het Rivierengebied uitgelicht worden. In totaal zijn er 100 bushokjes voorzien van een uiting waar de mooiste wateren worden uitgelicht. De abri’s hangen niet alleen in Rivierenland, ook in de regio’s over de Maas, zoals gemeente Heumen en de gemeente Oss en steden als Den Bosch en Nijmegen.
Haak ook aan!
Ben je ondernemer en heb jij een activiteit wat past bij deze campagne? Lever jouw activiteiten aan via [email protected].
De watercampagne wordt gecoördineerd door Bureau Toerisme en mogelijk gemaakt door Provincie Gelderland. Gelderland levert je mooie streken.