Zóóveel bloesem
Half februari t/m april 2025
De eerste campagne van het jaar is traditiegetrouw de campagne ‘Zóóveel bloesem’ in de periode maart, april en mei. Dat de bloesem onverminderd populair is is geen verrassing, net als voorgaande jaren is de vraag of er al bloesem is en waar deze prachtige bloesem te vinden is actueel. Wanneer de bloesem exact tot bloei komt is altijd een verrassing!
Themacampagne: Zóóveel bloesem
Bloesem is traditiegetrouw de eerste campagne op de themakalender. Deze campagne voeren we uit voor het rivierengebied en wordt versterkt door de inzet van media vanuit de awareness campagne van Gelderland levert je mooie streken, mogelijk gemaakt door de provincie Gelderland.
In het kort: de campagneonderdelen
- Online campagne
- Inzet van de succesvolle Bloesemalert-App
- Radiocommercial met landelijk bereik
- Zichtbaarheid in de regio
- Printuitingen
Totaal verwacht bereik van de themacampagne in 2025: 3,4 miljoen
Haak aan als ondernemer!
Organiseer jij in de lentemaanden leuke activiteiten of arrangementen die aanhaken op de bloesemcampagne? Zoals een overnachtingsarrangement, een bijzondere bloesemwandeling of -fietstocht of een picknick in de boomgaard vol bloesem. Of ben je een organisatie of ondernemer in het rivierengebied?
Lever dan gratis je activiteit of arrangement aan via onderstaand formulier, zodat wij ze kunnen uitlichten op de landingspagina op www.uitinderegio.nl en onze sociale mediakanalen.
Online campagne
De online campagne richt zich op de Nederlandse markt. Binnen deze campagne maken we gebruik van de sociale mediakanalen Facebook en Instagram, evenals Google Ads. Het doel van de online mediacampagne is een zo groot mogelijk publiek bereiken, awareness creëren en hen uiteindelijk te laten landen op de landingspagina van de campagne.
Op uitinderegio.nl is een speciale bloesem pagina ingericht met inspirerende blogs, tips op het gebied van overnachten en uitjes en zetten we de mooiste bloesemfiets- en wandelroutes op een rijtje. Dit wordt tevens ingericht op de streekwebsites beleefbommelerwaard.nl en landvanmaasenwaal.nl.
De Bloesemalert-app
Sinds de lancering van de Bloesemalert-app in 2020 hebben al meer dan 61.000 gebruikers de app gedownload. Ook dit jaar wordt de succesvolle app weer ingezet tijdens de bloesemcampagne. De gebruiksvriendelijke tool biedt real-time updates over de actuele bloesemstand, zodat gebruikers precies weten wanneer de verschillende soorten fruitbomen in volle bloei staan. Door middel van de push-berichten worden potentiële bezoekers om het rivierengebied te bezoeken en de bloesemperiode op z’n mooist te beleven.
Download de Bloesemalert-app gratis via de App Store of Google Play en zorg dat je up-to-date blijft over de laatste bloesemstand. Zo ben je er zeker van de je de bloesemperiode op z’n mooist beleeft!
Streeckpaspoort
In het Streeckpaspoort worden fruitteelt en agrotoerisme vertaald naar een doeboekje speciaal voor kinderen. Hij staat vol weetjes, spelletjes en leuke opdrachten. Een leuke én leerzame manier voor kinderen om meer te leren over het fruit, streekproducten en de boerderij!
In het Streeckpaspoort komen verschillende onderwerpen naar voren, waaronder de bloesem. Eén van de opdrachten die kinderen moeten doen om een sticker te verdienen is het spotten van appel-, pruimen-, peren- en kersenbloesem. Vanuit het paspoort wordt verwezen naar een landingspagina, waar alle deelnemende ondernemers worden uitgelicht.
Organiseer jij als ondernemer tijdens de bloesemperiode leuke activiteiten en wil je extra bezoekers aantrekken? Doe dan mee met jouw (fruitteelt)bedrijf!
Doe mee met jouw (fruitteelt)bedrijf!
Ben je enthousiast over het Streeckpaspoort en wil je meedoen met jouw bedrijf? Activeer dan jouw locatie als verspreidingspunt (gratis) of word deelnemer en profiteer van meer zichtbaarheid. Activeer jouw keuze en laat samen met andere ondernemers in het rivierengebied kinderen en hun ouders kennis maken met het leven in de boomgaard en op de boerderij!
Het Streeckpaspoort is ontwikkeld vanuit een regionaal project gericht op Agrotoerisme.
Promotiemateriaal op jouw (bloesem)evenement
Promotiemateriaal op jouw evenement
Organiseer jij tijdens de bloesemperiode een activiteit of evenement? We hebben een assortiment aan promotiemateriaal beschikbaar wat je als deelnemende ondernemer of organisatie kosteloos kunt inzetten. Zo til je de aankleding van je activiteit of evenement naar een hoger level én draag je bij aan de regiopromotie!
Welke promotiematerialen in de bloesemstijl zijn er beschikbaar?
- Beachflags Bloesem (4 stuks)
- Strandstoelen Bloesemalert.nl (3 stuks)
- Dranghekdoeken met fruiticonen (40 stuks)
Nieuwsberichten
Eye-catchers op de weg!
Er rijden vanaf nu drie opvallende voertuigen door heel Nederland in de stijl van de campagne ‘Proef de Oogst’. Begin 2024 was de eerste touringcar van Krol Reizen al in een opvallend groen jasje gestoken, dit is uitgebreid met een tweede touringcar. Naast de samenwerking met Krol Reizen is de samenwerking gezocht met transportbedrijf Thijmen
De Betuwe door de ogen van de Duitse pers
Afgelopen voorjaar ontdekte journalist Bernd Meier van het Duitse persbureau DPA de schoonheid van de Betuwe tijdens een persreis door het rivierenland. Hij bezocht diverse hotspots in de streek en beleefde het ware Betuwe-gevoel. Zijn artikel is inmiddels op verschillende Duitse websites verschenen. Een mooie vorm van PR voor onze regio. De persreis, georganiseerd als
Bloesemalert-App vernieuwd: Blijf op de hoogte van de actuele bloesemstand in de Betuwe!
Met een opmerkelijk vroege lente op komst, is de Bloesemalert-app in een vernieuwd jasje gestoken om liefhebbers van natuur en buitenactiviteiten real-time updates te bieden over actuele bloesemstand in de Betuwe. De app is de perfecte tool voor iedereen die geen moment wil missen van de bloeiperiode van fruitbloesem, die dit jaar vroeger dan ooit