Search
Close this search box.

Proef de zoete oogst

Augustus t/m oktober

Het rivierengebied wordt ook wel de fruittuin van Nederland genoemd. Dat is niet voor niets, want je vindt hier tal van fruitboomgaarden. In het voorjaar kleurt de bloesem de boomgaarden allerlei tinten wit en roze. In de zomermaanden en het vroege najaar geniet je vervolgens van het heerlijke fruit dat aan de bomen groeit. Ontdek de regio en proef de zoete oogst!

Themacampagne: Proef de zoete oogst

Het thema oogst is een vast onderdeel op onze campagnekalender. Deze campagne voeren we uit voor het rivierengebied en wordt mogelijk gemaakt door verschillende projecten:

  • Streekmarketing Land van Maas en Waal
  • Streekmarketing Bommelerwaard
  • Regionaal project rondom Agrotoerisme

De campagne wordt versterkt door de inzet van media vanuit de awareness campagne van Gelderland levert je mooie streken, mogelijk gemaakt door de provincie Gelderland.

In het kort: de campagneonderdelen

  • Online campagne (Nederland en Vlaanderen)
  • Nieuw: Streeckpaspoort speciaal voor kinderen
  • Thematische wandelkaarten
  • E-Magazine ‘Op pad met Eva’
  • Outdoor reclame langs de snelweg
  • Printuitingen
  • Bestickering van vrachtwagens op de Duitse en Vlaamse markt

     

Online mediacampagne

De online campagne richt zich op de Nederlandse en Vlaamse markt. Binnen deze campagne maken we gebruik van de sociale mediakanalen Facebook en Instagram, evenals Google Ads. Het doel van de online mediacampagne is een zo groot mogelijk publiek bereiken, awareness creëren en hen uiteindelijk te laten landen op de landingspagina van de campagne.

Op Uitinderegio.nl wordt een speciale oogstcampagne pagina ingericht met fiets- en wandelroutes langs fruitboomgaarden, leuke activiteiten tijdens de oogstperiode en tips. Dit wordt tevens ingericht op de streekwebsites Beleefbommelerwaard.nl en Landvanmaasenwaal.nl.

Nieuw: Streeckpaspoort

In het Streeckpaspoort worden fruitpluk en agrotoerisme vertaald naar een doeboekje speciaal voor kinderen. Hij staat vol weetjes, spelletjes en leuke opdrachten. Kinderen worden zo spelenderwijs gestimuleerd om alle stickers te verzamelen door opdrachten te doen. Een leuke én leerzame manier voor kinderen om meer te leren over het fruit, streekproducten en de boerderij! 

In het Streeckpaspoort komen verschillende onderwerpen naar voren die te maken hebben met agrotoerisme. Vanuit het paspoort wordt verwezen naar een landingspagina, waar ondernemers op het gebied van agrotoerisme per categorie worden uitgelicht. Zo is het voor ouders overzichtelijk bij welke bedrijven in de regio’s zij terecht kunnen. 

Het paspoort is verkrijgbaar bij TOP’s en infoposten in de regio en ondernemers op het gebied van agrotoerisme. Wil je als ondernemers het Streeckpaspoort aan jouw bezoekers of gasten aanbieden? Bestel hem dan nu als pre-order in de webshop van Bureau Toerisme.

Het Streeckpaspoort is ontwikkeld vanuit het regionale project gericht op Agrotoerisme. 

Lever gratis je activiteiten aan

Organiseer jij leuke activiteiten of arrangementen die aanhaken op de oogstcampagne? Zoals zelf appels of peren plukken, een diner in de boomgaard of leuke activiteiten voor het hele gezin? Of ben je een organisatie of ondernemer in het rivierengebied? Lever dan gratis je activiteit of arrangement aan via onderstaand formulier. Heb je vragen? Neem dan even contact met ons op via [email protected]

E-magazine 'Op pad met Eva'

Nieuw in 2024 is het E-Magazine ‘Op pad met Eva’, welke campagnematig verstuurd wordt naar consumenten die zich hier voor ingeschreven hebben. Inmiddels hebben al meer dan meer dan 11.000 geïnteresseerden zich voor het e-magazine aangemeld!

In het E-Magazine deelt Eva haar leukste tips, routes en weetjes in het rivierengebied. Na de Bloesem-, Meimaand fietsmaand- en Waterrecreatie-editie wordt in augustus het E-Magazine met het thema ‘Proef de zoete oogst’ verstuurd.  

WaterpretCampagne_Terrasverkiezing V02 Elementen-09

Printproducten: thematische wandelkaarten

De succesvolle thematische wandelkaarten met als thema oogst worden ook dit jaar weer geproduceerd. De routes zijn gecreëerd op basis van het wandelkeuzenetwerk in de regio en voert wandelaars langs verschillende fruitboomgaarden. Er zijn wandelkaarten beschikbaar voor de Betuwe, Bommelerwaard en het Land van Maas en Waal. De wandelkaarten zijn gratis verkrijgbaar bij TOP’s en toeristische informatieposten in het gebied.

Wil je de thematische wandelkaarten aan jouw bezoekers of gasten aanbieden? Bestel ze dan in de webshop via onderstaande button.

Outdoor reclame

In de eerste twee weken van september zijn er verschillende uitingen uitgekocht langs de A2 bij Vianen. In totaal twee weken lang zal er een uiting te zien zijn waarbij passanten in aanraking komen met de campagne ‘Proef de zoete oogst’.

Nieuwsberichten

Van Betuwse bodem campagne 2023

In de regio vind je veel fruitondernemers. Het verse fruit wordt verkocht in stalletjes langs de weg, in een van de boerderij- of streekwinkels of in de fruitautomaat. Je weet dan zeker dat je fruit koopt van de beste kwaliteit. Wanneer het fruit rijp genoeg is om te plukken verschilt, dit is sterk afhankelijk van

Lees verder »
Winkelwagen
Scroll naar boven

Wij gaan verhuizen

Per 18 september 2024