Winaar: Rustwat uit Rhenoy

‘Het leukste terras aan het water 2025’ 

Winnaar 2025: Rustwat in Rhenoy

Rustwat in Rhenoy heeft gedurende de stemperiode de meeste stemmen ontvangen en ging – net als vorig jaar – er met de winst vandoor. Naast dat zij de eervolle titel ‘Het leukste terras aan het water 2025’ mogen dragen, ontvangen zij ook een uniek promotiepakket met een minimaal bereik van 100.000 mensen. Dit promotiepakket bestaat o.a. uit: 

  •  Zichtbaarheid in meerdere dorpskernen in het Rivierengebied via driehoeksborden langs de weg.
  • Een paginagrote advertentie op de achterzijde van het Uit in de regio magazine 2025-2026.
  • Een beachflag, zodat iedereen kan zien dat jouw terras is verkozen tot ‘Het leukste terras aan het water’ van 2025.

Uitreiking Terrasverkiezing

Op maandag 7 juli vond de feestelijke uitreiking plaats van de verkiezing ‘Het leukste terras aan het water 2025’. Tien terrassen uit de regio verzamelden zich bij Het Appelcafé in Ommeren, waar zij volop in het zonnetje werden gezet.

Niet alleen de genomineerde terrassen waren aanwezig; ook wethouders, burgemeesters, ambtenaren en vertegenwoordigers uit de pers woonden de uitreiking bij. Samen vierden zij het succes van deze publiekscampagne, die duizenden stemmen opleverde.

Alle finalisten ontvingen een prijs, variërend van extra zichtbaarheid tot een plek in de regiopromotie.  De prijzen werden uitgereikt door Sander Wind, voorzitter van Koninklijke Horeca Nederland, en Richard de Bruin, directeur van Bureau Toerisme.

De top 10

  1. Rustwat 
  2. De Schans Alphen
  3. Beachclub Woody’s 
  4. Brasserie aan de Vijver 
  5. De Loswal 
  6. Bistro de Bolle
  7. Moeke  Tiel 
  8. Bistro ‘In Petto’ 
  9. De Gouden Molen 
  10. ’t VeerHuys 

Meer weten over de terassen? We hebben ze voor je verzameld op Uit in de regio.

Verkiezing 'Het leukste terras aan het water'

Met meer dan 10.000 stemmen is de strijd beslist: de verkiezing ‘Het leukste terras aan het water 2025’ is ten einde. Maar liefst 46 terrassen uit het Rivierengebied deden mee aan deze zomerse publiekscampagne van Stichting Bureau Toerisme. Van landelijke tuinterrassen tot strandachtige hotspots: de competitie was groot, het enthousiasme nog groter!

In de media

Gedurende de stemperiode zijn er in verschillende regionale- en lokale weekbladen artikelen verschenen waarin zowel de verkiezing in het algemeen, als de verschillende ondernemers zijn uitgelicht. Zo plaatsten de verschillende regionale kranten over de verschillende fases in de verkiezing.

Tevens is er veel media-aandacht besteed aan de bekendmaking van de winnaar van de terrasverkiezing. Zo was er een journalist van het lokale weekblad Het Kontakt West Betuwe aanwezig op locatie en verschenen er meerdere publicaties in het AD, Druten.nieuws Het SRC, het Kontakt Tiel, West Maas en Waal.nieuws, Bommelerwaardgids en op de website en in de nieuwsbrief van KHN.  Kortom, de verkiezing ‘Het leukste terras aan het water 2025’ is breed uitgelicht in regionale en lokale media. Een greep uit alle artikelen vind je hiernaast. 

Alle informatie over de verkiezing, de top 10 terrassen, cijfers en beelden hebben we verzameld in een overzichtelijke perskit.

Een greep uit de berichten

De terrasverkiezing is met veel enthousiasme door de ondernemers omarmd. Dit komt onder andere tot uiting in de vele berichten die door de genomineerden op hun sociale mediakanalen worden geplaatst. Op deze manier wordt de zichtbaarheid van de terrasverkiezing vergroot en halen ze zichtbaar meer stemmen binnen. 

Het idee achter de ‘Leukste terras aan het water-verkiezing’

Waar vind je de leukste terrasjes aan het water in onze regio? Die vraag bleek lastiger te beantwoorden dan gedacht. Terwijl het Rivierengebied juist zoveel prachtige plekken aan het water kent, hadden we geen volledig beeld van waar deze terrasjes zich precies bevinden.

Zo ontstond het idee voor de publiekscampagne ‘Leukste terras aan het water-verkiezing’. Niet alleen om de locaties zichtbaar te maken, maar ook om ondernemers actief te betrekken bij een campagne die bijdraagt aan hun zichtbaarheid. Want juist de bezoekers weten vaak feilloos de mooiste plekjes te vinden. Door hen actief te laten stemmen en hun ervaringen te delen, ontstond er waardevolle informatie én verbinding tussen bezoekers en ondernemers.

Vanaf de start van de campagne ontstond er veel interactie met het publiek. Bezoekers deelden hun favoriete plekken, gaven tips en lieten weten waarom een bepaald terras voor hen zo bijzonder is. De betrokkenheid was groot en de reacties gaven waardevolle inzichten in wat mensen belangrijk vinden: gastvrijheid, uitzicht, sfeer en een goede kaart. Het enthousiasme werkte aanstekelijk en zorgde ervoor dat ook ondernemers zich actief gingen inzetten om stemmen te werven en hun verhaal te vertellen.

Met de verkiezing brachten we ondernemers, bewoners en bezoekers in beweging. Meer dan 75 locaties in het Rivierengebied werden aangemeld en er werden ruim 8.000 stemmen uitgebracht. Daarmee groeide deze campagne uit tot de meest interactieve campagne die Stichting Bureau Toerisme ooit heeft gevoerd. En het resultaat? Een actueel overzicht van de leukste terrasjes aan het water – én een sterkere verbinding tussen de plekken, de mensen en het landschap.

Nieuwsberichten

Winkelwagen
Scroll naar boven