gebiedsmarketing

Regiopromotie

Streekpromotie Land van Maas en Waal

In het jaarprogramma van Bureau Toerisme Land van Maas en Waal wordt ook dit jaar aandacht besteed aan versterking van de regiopromotie. Bureau Toerisme Land van Maas en Waal zet zich in voor kennis, ontwikkeling, informatie en marketing voor het authentieke Land van Maas en Waal.
De regiopromotie is een samenwerking met het bedrijfsleven en gemeenten en kan daardoor geïntegreerd worden in de regionale en landelijke promotie. Een goed voorbeeld is de directe doorverwijzing van landvanmaasenwaal.nl naar de regionale websites van de Betuwe, Bommelerwaard en het Rijk van Nijmegen. Maar dit zal ook steeds meer vorm krijgen in marketingactiviteiten. Zo heeft de organisatie ervoor gekozen om de regiomerken mee te nemen in de gebiedsgerichte aanpak van de campagne ‘Gelderland levert mooie streken’ .

Streekmarketing Bommelerwaard

Op 1 juli 2020 is het verhaal van de Bommelerwaard, Bommelerwaard: eiland tussen Maas & Waal, gelanceerd inclusief de website www.beleefbommelerwaard.nl en een huisstijl voor de Bommelerwaard.

Travelbase

Ondernemers kunnen deelnemen aan Travelbase: het nieuwe boekingsplatform van Stichting Bureau Toerisme. Via het boekingsplatform kunnen consumenten overnachtingen boeken via de website Uitinderegio.nl

Hotels, Bed & Breakfast, campings en overige overnachtingsmogelijkheden kunnen worden opgenomen in het boekingsplatform. Er kunnen koppelingen gemaakt worden met het eigen beschikbaarheid software van de locaties.

Gouden Ham

De kwaliteitsverbetering Gouden Ham wordt uitgevoerd in opdracht van de werkgroep Gouden Ham en is tot stand gekomen met behulp van het Regionaal Investeringsfonds (RIF) Regio Rivierenland. Met de uitvoering en coördinatie door Bureau Toerisme profiteert de samenwerking van een professionele aanpak en verbinding met de regionale promotie en provinciale programma’s vanuit Bureau Toerisme.

Over de Maas

Zes gemeenten aan de oevers van de Maas steken de handen ineen middels een aanpak ‘Over de Maas’ om de rivier die juist zo belangrijk is in onze profilering te benutten als kans om bezoekers meer te laten ontdekken. Het gaat om een meerjarige samenwerking mogelijk gemaakt door de gemeenten Heusden, Maasdriel, Oss, ’s-Hertogenbosch, West Maas en Waal en Wijchen.

Hanzestad Maasbommel

Hanzestad Maasbommel is de kleinste hanzestad van Nederland. Gemeente West Maas en Waal benut de geschiedenis van het stadje als thematische verhaallijn voor de invulling van toeristisch recreatieve activiteiten. Voor de activiteiten sluit de gemeente aan bij Europese projecten en wordt de verbinding gemaakt met lokale projecten en de streekmarketing van het Land van Maas en Waal. Bij de uitvoering van activiteiten wordt samengewerkt met verschillende partijen, waaronder het Dorpsplatform Maasbommel, de evenementenorganisatie van de Hanzedagen in Maasbommel en Bureau Toerisme.

Betuwe Grand Cru

De Betuwse streekproducten kenmerken zich door de eerlijke en de ambachtelijke manier waarop ze worden gemaakt. De Betuwse wijnen daar een goed voorbeeld van. De Betuwse wijnen behoren zelfs tot de beste wijnen van de lage landen!

Gelderse streken

Gelderland is de nummer één binnenlandse vakantieprovincie van Nederland. Maar wel met de focus op een duurzaam, verbonden en economisch krachtig toeristisch beleid. Waardevol toerisme is een belangrijk thema voor de provincie Gelderland.

 Met Gelderland levert je mooie streken wordt de bekendheid en diversiteit van de streken in de provincie vergroot. De drie Gelderse bureau’s voor toerisme geven uitvoering aan het jaarlijks programma met daarin het generieke deel met de centrale campagne en themacampagnes. Daarnaast voert ieder een streekgericht deel uit waarbij de accenten per streek verschillen.

Gelderse routes

Op Gelderseroutes.nl vind je de mooiste routes in de Achterhoek, Regio Arnhem en het Rijk van Nijmegen, Rivierenland en de Veluwe die samen Gelderland vormen. De routes zijn voorzien van leuke ‘tips voor onderweg’, bijzondere adresjes die de moeite waard zijn om even af te stappen. Iedere route is natuurlijk ook voorzien van een handige kaart.

Betuws Best

Wie de Betuwe bezoekt en bij een boerderijwinkel of streekmarkt stopt, ziet producten met het Betuws Best streekmerk. Betuws Best is een overkoepelend label voor streekproducten. Ondernemers kunnen zich met dit label gezamenlijk profileren.

Op pad met Eva

Ga op pad met Eva in het rivierengebied. De leukste tips, acties en activiteiten worden door Eva verzameld en verteld! Eva is niet alleen actief als gids, maar organiseert ook verschillende acties waar ondernemers op kunnen aanhaken.

Modellen gezocht!

Lijkt het je leuk om mee te helpen met de promotie van de regio en een dag(deel) gefotografeerd of gefilmd te worden door een professionele fotograaf of cameraman? Meld je dan aan als model en wie weet sta jij straks op de cover van het Uit in de regio Magazine, in een fietskaart of andere producten ter promotie van het rivierengebied. Dit kan alleen, maar samen met je gezin, partner of vrienden kan natuurlijk ook!

Uit in de regio Magazine - Stichting Bureau Toerisme
Winkelwagen
Scroll naar boven