Gelderland is de nummer één binnenlandse vakantieprovincie van Nederland. Maar wel met de focus op een duurzaam, verbonden en economisch krachtig toeristisch beleid. Waardevol toerisme is een belangrijk thema voor de provincie Gelderland.
Met Gelderland levert je mooie streken wordt de bekendheid en diversiteit van de streken in de provincie vergroot. De drie Gelderse bureau’s voor toerisme geven uitvoering aan het jaarlijks programma met daarin het generieke deel met de centrale campagne en themacampagnes. Daarnaast voert ieder een streekgericht deel uit waarbij de accenten per streek verschillen.
Centrale campagne
In het vroege voorjaar en de start van het najaar positioneren we de Gelderse Streken vanuit een centrale campagne. Met deze centrale awareness campagne richten we ons op fase 1 van de customer journey: inspiratie en oriëntatie.
Middelen worden ingezet op outdoor reclame, radio, printmedia en online promotie, waaronder inzet op sociale media en Google Search.
Thema campagnes
De thematische campagnes passen allemaal binnen een van de gedetineerde verhaallijnen vanuit de centrale campagne. Regio Rivierenland heeft een aantal hoofdthema’s:
- Zóóveel bloesem
- De mooiste wateren
- Het is kersentijd
- Van Betuwse bodem
Resultaten 2022
Gedurende het jaar zijn er campagnes uitgevoerd op verschillende thema’s. Deze campagnes vallen allemaal onder het project ‘Gelderland levert je mooie streken’. Het totaalbereik van 2023 voor de thematische campagnes 2022 ligt op ruim 25 miljoen.
Nieuwsberichten
De Betuwe door de ogen van de Duitse pers
Afgelopen voorjaar ontdekte journalist Bernd Meier van het Duitse persbureau DPA de schoonheid van de Betuwe tijdens een persreis door het rivierenland. Hij bezocht diverse hotspots in de streek en beleefde het ware Betuwe-gevoel. Zijn artikel is inmiddels op verschillende Duitse websites verschenen. Een mooie vorm van PR voor onze regio. De persreis, georganiseerd als
Bloesemalert-App vernieuwd: Blijf op de hoogte van de actuele bloesemstand in de Betuwe!
Met een opmerkelijk vroege lente op komst, is de Bloesemalert-app in een vernieuwd jasje gestoken om liefhebbers van natuur en buitenactiviteiten real-time updates te bieden over actuele bloesemstand in de Betuwe. De app is de perfecte tool voor iedereen die geen moment wil missen van de bloeiperiode van fruitbloesem, die dit jaar vroeger dan ooit
Aftrap Gelderse streken campagne 2024 ‘Hier beginnen je mooiste verhalen’
Wie er woont of er geregeld komt, is vast bekend met de bekende toeristische bezienswaardigheden en plekken die de Gelderse streken rijk is. Toch zijn er nog talloze ‘verborgen plekken’ die minder bekend zijn bij het grote publiek en minstens even mooi of bijzonder zijn. Daarom starten de drie Gelderse regionale bureaus voor toerisme vandaag
De Betuwse bloesem in Vlaams fietsmagazine
Het Betuwse bloesemseizoen staat centraal in de februari-editie van het Vlaamse fietsmagazine Pasar Fietsen. Met een oplage van 25.000 exemplaren en een lezerspubliek van 80.000 mensen verschijnt Pasar Fietsen 4 keer per jaar in Vlaanderen, Wallonië en Limburg. De lezers zijn bijna gelijk verdeeld over mannen en vrouwen, waarbij de meerderheid 55-plussers zijn. Hiermee biedt
Kersentijd campagne 2023
Het is kersentijd! De kersenpluk laat in 2023 iets langer op zich wachten vanwege een minder mooi voorjaar, toch zijn de eerste kersenkramen al gespot in de regio! De verkoop van deze eerste kersen (nog wel uit de kas) biedt een mooi moment om ook van start te gaan met de campagne ‘Kersentijd’! Want wij
Van Betuwse bodem campagne 2023
In de regio vind je veel fruitondernemers. Het verse fruit wordt verkocht in stalletjes langs de weg, in een van de boerderij- of streekwinkels of in de fruitautomaat. Je weet dan zeker dat je fruit koopt van de beste kwaliteit. Wanneer het fruit rijp genoeg is om te plukken verschilt, dit is sterk afhankelijk van