Zoeken
Sluit dit zoekvak.
resultaten spring op de fiets

Resultaten campagne ‘Spring op de fiets!’ Gelderse streken

De Gelderse streken hebben dit voorjaar met de campagne Spring op de fiets Gelderland geprofileerd als dé fietsprovincie van Nederland. Veluwe, Regio Arnhem, Rijk van Nijmegen, Achterhoek en Rivierenland beschikken immers over prachtige fietsroutes. De campagne Spring op de fiets! had tot doel potentiële bezoekers te inspireren de Gelderse streken per fiets te ontdekken. Inmiddels zijn de resultaten van deze crossmediale campagne bekend.

De campagne

Gedurende de campagneperiode van 13 april tot en met 21 mei jl. zijn op geldersestreken.nl/fietsen tien speciale Spring op de fietsroutes geplaatst, welke gratis waren te downloaden.Vier van de tien routes waren uitgelicht met een filmpje van circa twee minuten, gemaakt met GoPro camera en drone. In het filmpje neemt de local de kijker mee op de route, waardoor de kijker een bijzonder inkijkje heeft in het dagelijks leven van deze ambassadeur van de regio en de omgeving op unieke wijze beleeft.

Resultaten Spring op de Fiets!

Website

De campagne heeft ruim 30.500 bezoekers naar de landingspagina geldersestreken.nl/fietsen getrokken. De tien routes die op de website gepubliceerd staan zijn in de campagneperiode bij elkaar meer dan 18.000 keer gedownload. De gemiddelde bezoektijd van de website bedroeg ruim 4:30 minuten. Bijna 75% van de bezoekers heeft de website niet eerder bezocht.

Het grootste deel van de bezoekers is afkomstig uit Gelderland, gevolgd door Noord-Holland, Noord-Brabant en Zuid-Holland. Verder is het opvallend dat een relatief groot aantal Vlamingen de website heeft bezocht.

Social media

Op social media is eveneens ruim aandacht besteed aan de campagne. Via Facebook hebben de video’s van de vier uitgelichte routes bijna 380.000 mensen bereikt. Het bereik van de video’s op Instagram bedroeg ruim 4.500.

Radio

De crossmediale campagne is daarnaast ook door een radioflight van 3 weken ondersteund. De algemene regiospots waren in combinatie met de tag-ons van de partners en de 4 uitgelichte routes van 24 april t/m 14 mei te horen op Sky Radio, NPO 1, NPO 2 en alle regionale omroepen. De spots hebben bij elkaar opgeteld bijna 5,9 miljoen mensen bereikt.

Offline

Tot slot is de campagne ook met diverse printuitingen ondersteund. Dat gebeurde in de special interest bladen FietsActief (publicatie 13 april) en in de ANWB-special Fietsen van 4 mei. Ook was er aandacht voor de campagne in het programmaboekje van ‘Meimaand Fietsmaand’ van gastdorp Nunspeet.

Winkelwagen
Scroll naar boven