Zóóveel bloesem
Half februari t/m april 2025
Elk voorjaar trekken tienduizenden bezoekers naar de regio om de bloeiende fruitboomgaarden te bewonderen. De vraag “Is er al bloesem?” blijft onverminderd populair! Met de campagne ‘Zóóveel Bloesem’ – van februari tot mei – bereiken we 3,4 miljoen mensen. Wil jij meeliften op deze bloesemhype?

Bereik van 3,4 miljoen

Meer dan 61.000 gebruikers

Landelijk bereik
Dé bloesem fietskaart
Laat bezoekers de mooiste bloesemroutes ontdekken met deze unieke fietskaart.
- Inclusief fietsknooppunten voor een perfecte route.
- Bestel exemplaren voor je gasten – je betaalt alleen voor wat je verkoopt!

Het Streeckpaspoort
Een interactief doe-boekje dat kinderen op een speelse manier door de regio leidt.
- Vermelding op de landingspagina met deelnemende ondernemers.
- Word gratis verspreidingspunt of deelnemer voor extra zichtbaarheid.


Haak aan als ondernemer
Trek extra bezoekers met een activiteit of arrangement tijdens de bloesemperiode.
- Jouw activiteit wordt uitgelicht op uitinderegio.nl/bloesemperiode en sociale media.
- Denk aan:
– Een overnachtingsarrangement
– Een bloesemwandeling of fietstocht
– Of een picknick in de boomgaard

De Bloesemalert-app
Wil je geen enkel bloeimoment missen? De Bloesemalert-app helpt je op het juiste moment op de juiste plek te zijn.
- Al meer dan 61.000 gebruikers
- Krijg realtime updates over de bloesemstand
- Ontvang pushberichten en mis geen enkel bloeimoment.
- Download de Bloesemalert-app gratis via Google Play of (binnenkort) via de App Store

Campagnepagina
Via Facebook, Instagram en Google Ads bereiken we een breed publiek en leiden we bezoekers naar onze campagnepagina. Hierop vind je:
- Blogs, tips en inspiratie.
- De mooiste bloesemfiets- en wandelroutes.
Landelijke radiocommercial
Met een radiospot op landelijke en regionale zenders trekken we extra aandacht voor de bloesemperiode.
- Te horen op Radio 1, Klassiek, Radio 5 en regionale omroepen.
- Vergoot de zichtbaarheid van de campagne.
Beluister hem hier:
Promotiemateriaal
Maak jouw locatie extra aantrekkelijk met gratis promotiemateriaal.
- Beschikbare materialen:
– Beachflags Bloesem (4 stuks)
– Strandstoelen Bloesemalert.nl (3 stuks)
– Dranghekdoeken met fruiticonen (40 stuks)
Kraskaartactie bereikt 50.000 bezoekers
Dit voorjaar nemen we de bloesemcampagne mee naar de SVR Vakantiebeurs en de Fiets en Wandelbeurs. Hier inspireren we ongeveer 50.000 wandelaars, fietsers en natuurliefhebbers om de regio te bezoeken tijdens de bloesemperiode.
- Een sfeervolle stand volledig in bloesemstijl.
- Een kraskaartactie waarmee bezoekers de (bloesem)fietskaart kunnen winnen.
- Een opvallende presentatie van de Bloesemalert-app.
- Banners, displays en inspirerend promotiemateriaal van de regio.



Nieuwsberichten

De bloesemperiode gaat bijna van start: haak aan op de campagne!
Alhoewel de fruitboomgaarden zich nu nog hullen in de rust van de winter, bereiden ze zich voor op een van de meest populaire natuurfenomenen van het jaar: de bloesemperiode. We trappen het nieuwe jaar dan ook af met de thematische campagne ‘Zóóveel bloesem’, die van februari tot mei loopt. Gedurende de campagne ondersteunen en promoten

Eye-catchers op de weg!
Er rijden vanaf nu drie opvallende voertuigen door heel Nederland in de stijl van de campagne ‘Proef de Oogst’. Begin 2024 was de eerste touringcar van Krol Reizen al in een opvallend groen jasje gestoken, dit is uitgebreid met een tweede touringcar. Naast de samenwerking met Krol Reizen is de samenwerking gezocht met transportbedrijf Thijmen

De Betuwe door de ogen van de Duitse pers
Afgelopen voorjaar ontdekte journalist Bernd Meier van het Duitse persbureau DPA de schoonheid van de Betuwe tijdens een persreis door het rivierenland. Hij bezocht diverse hotspots in de streek en beleefde het ware Betuwe-gevoel. Zijn artikel is inmiddels op verschillende Duitse websites verschenen. Een mooie vorm van PR voor onze regio. De persreis, georganiseerd als