Proef de zoete oogst

Augustus t/m oktober 2025

Het rivierengebied wordt ook wel de fruittuin van Nederland genoemd. Dat is niet voor niets, want je vindt hier tal van fruitboomgaarden. In het voorjaar kleurt de bloesem de boomgaarden allerlei tinten wit en roze. In de zomermaanden en het vroege najaar geniet je vervolgens van het heerlijke fruit dat aan de bomen groeit. Ontdek de regio en proef de zoete oogst!

Themacampagne: Proef de zoete oogst

Het thema oogst is een vast onderdeel op onze campagnekalender. Deze campagne voeren we uit voor het rivierengebied en wordt mogelijk gemaakt door verschillende projecten:

De campagne wordt versterkt door de inzet van media vanuit de awareness campagne van Gelderland levert je mooie streken, mogelijk gemaakt door de provincie Gelderland.

In het kort: de campagneonderdelen

  • Online campagne 
  • Haak met fruitactiviteiten aan op het Streeckpaspoort
  • Ondersteuning van evenementen in de oogstperiode
  • Zichtbaarheid in de regio
  • Bestickering van vrachtwagens op de Duitse en Vlaamse markt
  • Outdoor reclame langs de snelweg

Totaal verwacht bereik van de themacampagne in 2025: 2,2 miljoen

Haak aan als ondernemer!

Organiseer jij in de oogstperiode leuke activiteiten of arrangementen die aanhaken op de oogstcampagne? Zoals een overnachtingsarrangement, een bijzondere fruitwandeling of -fietstocht of een picknick in de boomgaard vol fruit. Of ben je een organisatie of ondernemer in het rivierengebied?

Lever dan gratis je activiteit of arrangement aan via onderstaand formulier, zodat wij ze kunnen uitlichten op de landingspagina op www.uitinderegio.nl en onze sociale mediakanalen. 

Online mediacampagne

De online campagne richt zich op de Nederlandse markt. Binnen deze campagne maken we gebruik van de sociale mediakanalen Facebook en Instagram, evenals Google Ads. Het doel van de online mediacampagne is een zo groot mogelijk publiek bereiken, awareness creëren en hen uiteindelijk te laten landen op de landingspagina van de campagne.

Op uitinderegio.nl is een speciale oogstcampagne pagina ingericht met fiets- en wandelroutes langs fruitboomgaarden, leuke activiteiten tijdens de oogstperiode en tips. Dit wordt tevens ingericht op de streekwebsites beleefbommelerwaard.nl en landvanmaasenwaal.nl.

Streeckpaspoort

In het Streeckpaspoort worden fruitteelt en agrotoerisme vertaald naar een doeboekje speciaal voor kinderen. Hij staat vol weetjes, spelletjes en leuke opdrachten. Een leuke én leerzame manier voor kinderen om meer te leren over het fruit, streekproducten en de boerderij! 

In het Streeckpaspoort komen verschillende onderwerpen naar voren, van de fruitteelt tot de (kinder)boerderij. Vanuit het paspoort wordt verwezen naar een landingspagina, waar deelnemende ondernemers op het gebied van agrotoerisme worden uitgelicht. Zo is het voor ouders overzichtelijk bij welke bedrijven in de regio’s zij terecht kunnen. 

Doe mee met jouw boerenbedrijf!
Ben je enthousiast over het Streeckpaspoort en wil je meedoen met jouw boerenbedrijf? Activeer dan jouw locatie als verspreidingspunt (gratis) of word deelnemer en profiteer van meer zichtbaarheid. Activeer jouw keuze en laat samen met andere ondernemers in het rivierengebied kinderen en hun ouders kennis maken met het leven op de boerderij!

Het Streeckpaspoort is ontwikkeld vanuit een regionaal project gericht op Agrotoerisme. 

Promotiemateriaal op jouw (fruit)evenement

Organiseer jij tijdens de oogstperiode een activiteit of evenement? We hebben een assortiment aan promotiemateriaal beschikbaar wat je als deelnemende ondernemer of organisatie kosteloos kunt inzetten. Zo til je de aankleding van je activiteit of evenement naar een hoger level én draag je bij aan de regiopromotie!

Welke promotiematerialen in de oogsttijl zijn er beschikbaar?

  • Strandstoelen met fruiticonen (3 stuks)
  • Statafelhoezen met fruiticonen 
  • Schorten met fruiticonen
  • Dranghekdoeken met fruiticonen (40 stuks)

Eye-catchers op de weg

Sinds vorig jaar rijden er drie opvallende voertuigen door heel Nederland in de stijl van de oogstcampagne. Begin 2024 was de eerste touringcar van Krol Reizen al in een opvallend groen jasje gestoken, waarna er een tweede touringcar bij is gekomen. Naast de samenwerking met Krol Reizen is er een samenwerking aangegaan met transportbedrijf Thijmen van Iterson, die een trailer beschikbaar heeft gesteld om in te zetten voor regiopromotie.

Ook in 2025 vormen deze drie eye-catchers een rijdend visitekaartje voor de regio. Wil je ook in stijl vervoerd worden? Neem dan contact op met Krol Reizen.

De bestickering van de touringcars en vrachtwagen is onderdeel van de awareness campagne van Gelderland levert je mooie streken, mogelijk gemaakt door de provincie Gelderland.

Outdoor reclame

Om meer awareness te creëren voor de oogstperiode in de aangrenzende regio’s, worden in september uitingen ingekocht langs de A2 bij Vianen. In totaal twee weken lang zal er een uiting te zien zijn waarbij passanten in aanraking komen met de campagne ‘Proef de zoete oogst’.

Nieuwsberichten

Eye-catchers op de weg!

Er rijden vanaf nu drie opvallende voertuigen door heel Nederland in de stijl van de campagne ‘Proef de Oogst’. Begin 2024 was de eerste touringcar van Krol Reizen al in een opvallend groen jasje gestoken, dit is uitgebreid met een tweede touringcar. Naast de samenwerking met Krol Reizen is de samenwerking gezocht met transportbedrijf Thijmen

Lees verder »

Op avontuur in de regio met het nieuwe Streeckpaspoort!

Vanuit een regionaal project rondom agrotoerisme is een nieuw product ontwikkeld voor de jonge doelgroep: het Streekpaspoort. Dit doe-boekje staat vol met weetjes, spelletjes en opdrachten en leert kinderen in de leeftijd van 4-8 jaar spelenderwijs van alles over de fruitteelt en het leven op de boerderij. In het Streeckpaspoort wordt verwezen naar de website

Lees verder »

Van Betuwse bodem campagne 2023

In de regio vind je veel fruitondernemers. Het verse fruit wordt verkocht in stalletjes langs de weg, in een van de boerderij- of streekwinkels of in de fruitautomaat. Je weet dan zeker dat je fruit koopt van de beste kwaliteit. Wanneer het fruit rijp genoeg is om te plukken verschilt, dit is sterk afhankelijk van

Lees verder »
Winkelwagen
Scroll naar boven