Verkiezing 'Het leukste terras aan het water'

Logo verkiezing 'Leukste terras aan het water' 2024.png

Mei, juni en juli 2025

Het rivierengebied en water zijn onlosmakelijk met elkaar verbonden. Grootse rivieren als de Nederrijn, Waal en Maas banen hun weg door het landschap, terwijl de Linge en Korne je meevoeren door een landschap van groene weides en pittoreske dorpen. Want of je nou fietst over de dijken, peddelt over het water of met het gezin geniet bij één van de vele recreatiegebieden: het water is hier nooit ver weg. 

Verkiezing 'Het leukste terras aan het water'

Met meer dan 10.000 stemmen is de strijd beslist: de verkiezing ‘Het leukste terras aan het water 2025’ is ten einde. Maar liefst 46 terrassen uit het Rivierengebied deden mee aan deze zomerse publiekscampagne van Stichting Bureau Toerisme. Van landelijke tuinterrassen tot strandachtige hotspots: de competitie was groot, het enthousiasme nog groter!

Wat kun je winnen?

Wordt het terras van jouw horecagelegenheid verkozen tot ‘Het leukste terras aan het water 2025’? Dan ontvang je een uniek promotiepakket met een minimaal bereik van 100.000 mensen!

  •  Zichtbaarheid in meerdere dorpskernen in het Rivierengebied via driehoeksborden langs de weg.
  • Een paginagrote advertentie op de achterzijde van het Uit in de regio magazine 2025-2026.
  • Een beachflag, zodat iedereen kan zien dat jouw terras is verkozen tot ‘Het leukste terras aan het water’ van 2025.

De top 10 (in alfabetische volgorde)

  • Beachclub Woody’s
  • Bistro ‘In Petto’
  • Bistro de Bolle
  • Brasserie aan de Vijver
  • De Gouden Molen
  • De Loswal
  • De Schans Alphen
  • Moeke Tiel
  • Rustwat (Rhenoy)
  • ’t VeerHuys Beusichem

Uitreiking Terrasverkiezing

Op maandag 7 juli maken we de winnaar bekend tijdens een feestelijke uitreiking van 14:00 tot 16:30 bij Natuurlijk GRUUN in Ommeren.

De genomineerde terrassen zijn hierbij aanwezig en worden in het zonnetje gezet. Niet alleen de nummer 1 wint: álle finalisten ontvangen prijzen, waaronder extra publiciteit en zichtbaarheid. De uiteindelijke winnaar krijgt een royaal promotiepakket met een bereik van meer dan 100.000 mensen.

 


Een greep uit de berichten

De terrasverkiezing is met veel enthousiasme door de ondernemers omarmd. Dit komt onder andere tot uiting in de vele berichten die door de genomineerden op hun sociale mediakanalen worden geplaatst. Op deze manier wordt de zichtbaarheid van de terrasverkiezing vergroot en halen ze zichtbaar meer stemmen binnen. 

Het idee achter de ‘Leukste terras aan het water-verkiezing’

Waar vind je de leukste terrasjes aan het water in onze regio? Die vraag bleek lastiger te beantwoorden dan gedacht. Terwijl het Rivierengebied juist zoveel prachtige plekken aan het water kent, hadden we geen volledig beeld van waar deze terrasjes zich precies bevinden.

Zo ontstond het idee voor de publiekscampagne ‘Leukste terras aan het water-verkiezing’. Niet alleen om de locaties zichtbaar te maken, maar ook om ondernemers actief te betrekken bij een campagne die bijdraagt aan hun zichtbaarheid. Want juist de bezoekers weten vaak feilloos de mooiste plekjes te vinden. Door hen actief te laten stemmen en hun ervaringen te delen, ontstond er waardevolle informatie én verbinding tussen bezoekers en ondernemers.

Vanaf de start van de campagne ontstond er veel interactie met het publiek. Bezoekers deelden hun favoriete plekken, gaven tips en lieten weten waarom een bepaald terras voor hen zo bijzonder is. De betrokkenheid was groot en de reacties gaven waardevolle inzichten in wat mensen belangrijk vinden: gastvrijheid, uitzicht, sfeer en een goede kaart. Het enthousiasme werkte aanstekelijk en zorgde ervoor dat ook ondernemers zich actief gingen inzetten om stemmen te werven en hun verhaal te vertellen.

Met de verkiezing brachten we ondernemers, bewoners en bezoekers in beweging. Meer dan 75 locaties in het Rivierengebied werden aangemeld en er werden ruim 8.000 stemmen uitgebracht. Daarmee groeide deze campagne uit tot de meest interactieve campagne die Stichting Bureau Toerisme ooit heeft gevoerd. En het resultaat? Een actueel overzicht van de leukste terrasjes aan het water – én een sterkere verbinding tussen de plekken, de mensen en het landschap.

Promotiemateriaal

Om zoveel mogelijk stemmen binnen te halen hebben we promotiematerialen ontwikkeld. We hielpen daar graag bij, want als genomineerde ontving je van ons een promotiepakket met:

  • Viltjes met een QR-code naar het stemformulier.
  • Tafelkaarten die gasten attenderen op de verkiezing.
  • Een bundel flyers met een QR-code naar het stemformulier.
  • Een poster van de verkiezing.
  • Een toolkit met templates die je kunt gebruiken op sociale media.

Nieuwsberichten

Winkelwagen
Scroll naar boven