Nieuws
Nieuws uit jouw regio

Oproep Regionaal Investeringsfonds aan ondernemende Rivierenlanders
Dit jaar kunnen ondernemers en ondernemende inwoners tot 1 oktober hun innovatieve plannen voor Rivierenland indienen bij het Regionaal Investeringsfonds van FruitDelta Rivierenland. Anders dan voorgaande jaren, is er in 2020 één ronde om een plan in te dienen. Daarmee wil het fonds ondernemers meer tijd en ruimte geven om een aanvraag voor te bereiden.

Opnames Omroep Gelderland in de Betuwe
Op dinsdag 30 juni heeft Omroep Gelderland opnames gemaakt in de Betuwe voor de Fruitalert-app en het streekmerk Betuws Best. Ze startten hun dag met een heerlijk ontbijt bij B&B de Neust op Landgoed Mariënwaerdt. Vervolgens stapten ze op de fiets en reden via de bekende Appeldijk naar Fruitbedrijf De Hoenderik in Tricht. Onderweg werden

Ansichtkaart ‘Ontdek je eigen streek’ vanaf 1 juli op de deurmat bij inwoners West Maas en Waal
Op 1 juli valt er bij alle inwoners van de gemeente West Maas en Waal een ansichtkaart in de bus om inwoners te enthousiasmeren hun eigen Land van Maas en Waal te ontdekken en om de nieuwe website Landvanmaasenwaal.nl te promoten. Hieraan is een leuke winactie gekoppeld. Daarnaast wordt de kaart verspreid onder winkeliers en

Opnames 3 Op Reis in Rivierenland
Zondag 21 en maandag 22 juni bracht de crew van 3 Op Reis een bezoek aan Rivierenland om opnames te maken voor het reisprogramma. In verband met het coronavirus staat ook 3 Op Reis dit jaar volledig in het teken van vakantie in eigen land en brengt het programma hoogtepunten in Nederland onder de aandacht.

Vrachtwagens met wervende reclame voor de Betuwe
[av_slideshow size=’featured’ animation=’slide’ conditional_play=” autoplay=’false’ interval=’5′ control_layout=’av-control-default’ av_uid=’av-kbkrhjvt’] [av_slide id=’18352′ av_uid=’av-rslhey’][/av_slide] [/av_slideshow] [av_heading heading=’Vrachtwagens met wervende reclame voor de Betuwe’ tag=’h3′ link_apply=” link=’manually,http://’ link_target=” style=” size=” subheading_active=” subheading_size=’15’ margin=” margin_sync=’true’ padding=’10’ color=” custom_font=” av-medium-font-size-title=” av-small-font-size-title=” av-mini-font-size-title=” av-medium-font-size=” av-small-font-size=” av-mini-font-size=” av_uid=’av-kbkriosd’ admin_preview_bg=”][/av_heading] [av_one_full first min_height=” vertical_alignment=” space=” custom_margin=” margin=’0px’ row_boxshadow=” row_boxshadow_color=” row_boxshadow_width=’10’ link=” linktarget=” link_hover=” padding=’0px’

Gratis webinars Duitse markt
[av_slideshow size=’entry_with_sidebar’ animation=’slide’ conditional_play=” autoplay=’false’ interval=’5′ control_layout=’av-control-default’ av_uid=’av-kbavgzir’] [av_slide id=’18325′ av_uid=’av-vqandf’][/av_slide] [/av_slideshow] [av_one_full first min_height=” vertical_alignment=” space=” custom_margin=” margin=’0px’ row_boxshadow=” row_boxshadow_color=” row_boxshadow_width=’10’ link=” linktarget=” link_hover=” padding=’0px’ highlight=” highlight_size=” border=” border_color=” radius=’0px’ column_boxshadow=” column_boxshadow_color=” column_boxshadow_width=’10’ background=’bg_color’ background_color=” background_gradient_color1=” background_gradient_color2=” background_gradient_direction=’vertical’ src=” background_position=’top left’ background_repeat=’no-repeat’ animation=” mobile_breaking=” mobile_display=” av_uid=’av-koensj’] [av_textblock size=” font_color=” color=” av-medium-font-size=” av-small-font-size=” av-mini-font-size=” av_uid=’av-kbauz8wd’

Campagne “JE VOELT JE THUIS IN…” van start: sector toerisme en recreatie bundelt krachten in coronatijd
[av_two_third first min_height=” vertical_alignment=” space=” custom_margin=” margin=’0px’ row_boxshadow=” row_boxshadow_color=” row_boxshadow_width=’10’ link=” linktarget=” link_hover=” padding=’0px’ highlight=” highlight_size=” border=” border_color=” radius=’0px’ column_boxshadow=” column_boxshadow_color=” column_boxshadow_width=’10’ background=’bg_color’ background_color=” background_gradient_color1=” background_gradient_color2=” background_gradient_direction=’vertical’ src=” background_position=’top left’ background_repeat=’no-repeat’ animation=” mobile_breaking=” mobile_display=” av_uid=’av-17917az’] [av_textblock size=” font_color=” color=” av-medium-font-size=” av-small-font-size=” av-mini-font-size=” av_uid=’av-kaqkld8q’ admin_preview_bg=”] Ondernemers in Rivierenland starten met de nieuwe campagne ‘Je voelt je

Unieke ‘Buiten-Binnen’ beleving op de mooiste locaties!
PortaManger is een nieuw verhuur concept* voor de horeca *geen eigen investering nodig “Buiten-Binnen” lunchen & dineren ter compensatie van couvert-verlies binnen “Buiten-Binnen” lunchen & dineren bij mindere weersomstandigheden “Buiten-Binnen” blijven lunchen & dineren bij plotselinge weeromslag Unieke “Buiten-Binnen” beleving op de mooiste locaties om extra impuls te geven aan “uit-eten” gaan en daarmee bij

Pontjes hele zomer uit de vaart: ‘Je kunt vrijwilligers geen dubbele diensten laten draaien’
De ‘blije bootfamilie’ zegt met pijn in het hart ‘nee’ tegen werken op de pontjes in het rivierengebied deze zomer. De veelal oudere kaartverkopers en schippers, allemaal vrijwilligers, denken dat het risico op een virusbesmetting te groot is. ,,Ik had zelf op alle vragen ‘doet overal aan mee’ aangekruist”, zegt Joke Klein uit Rhenen over

Fruit plukken, proeven en kopen, de Fruitalert houdt je op de hoogte
Bij diverse ondernemers in de Betuwe, Land van Maas en Waal en Bommelerwaard kun je je eigen fruit plukken, of overheerlijk fruit proeven en kopen. Verspreid over de regio vind je allerlei landwinkels, fruitstallen en fruitautomaten waar je de hele zomer lang kunt genieten van vers fruit. Op dit moment groeit het fruit volop en

Nieuwe recreatieve website Land van Maas en Waal
Terwijl iedereen in het land hunkert naar een uitstapje, terrasje of weekendje weg, is door ondernemers in samenwerking met gemeente West Maas en Waal en het Regionaal Bureau voor Toerisme (RBT) Rivierenland doorgewerkt aan activiteiten ter promotie van het Land van Maas en Waal. Het eerste zichtbare resultaat is de nieuwe website www.landvanmaasenwaal.nl. “We zijn

Interview Richard de Bruin in de Gelderlander: Thuis in Rivierenland
Er komt een nieuwe slogan om toeristisch Rivierenland in de markt te zetten. ,,Binnenkort wordt de campagne ‘Je voelt je thuis in… Rivierenland’ gelanceerd’’, zegt Richard de Bruin (51). ,,Om mensen erop te wijzen dat in deze benarde coronatijden juist Rivierenland een mooie en geschikte regio is om je binnenlandse vakantie te vieren. Ik geloof