Nieuws
Nieuws uit jouw regio
Rode Kruis Bloesemtocht ontvangt jaarlijks $120.000 mediabudget van Google
[av_slideshow_full size=’featured’ min_height=’0px’ stretch=” animation=’slide’ conditional_play=” autoplay=’false’ interval=’5′ control_layout=’av-control-default’ src=” attachment=” attachment_size=” position=’top left’ repeat=’no-repeat’ attach=’scroll’ av_uid=’av-k3ss1oto’] [av_slide_full slide_type=’image’ id=’12631′ video=’http://’ mobile_image=” fallback_link=’http://’ video_format=” video_ratio=’16:9′ title=” custom_title_size=” custom_content_size=” caption_pos=’caption_bottom’ link_apply=” link=’lightbox’ link_target=” button_label=’Click me’ button_color=’light’ link1=’manually,http://’ link_target1=” button_label2=’Click me’ button_color2=’light’ link2=’manually,http://’ link_target2=” font_color=” custom_title=” custom_content=” overlay_opacity=’0.5′ overlay_color=” overlay_pattern=” overlay_custom_pattern=” av-medium-font-size-title=” av-small-font-size-title=” av-mini-font-size-title=” av-medium-font-size=” av-small-font-size=” av-mini-font-size=”][/av_slide_full]
GEZOCHT! Het lekkerste streekrecept
GEZOCHT! Het lekkerste streekrecept Uiteraard gemaakt met echte streekproducten. Betuws Best is op zoek naar de lekkerste recepten uit de Betuwe en daarom wordt iedereen uitgedaagd om zijn of haar favoriete (familie)recept in te zenden. Is het de appeltaart van oma? Of de favoriete soep van de familie? Als deze gemaakt is met ingrediënten uit
Lancering van kwaliteitsmerk ‘Betuws Best’
BETUWS BEST vruchtbare potentie voor de plattelandseconomie Ambachtelijk vervaardigde streekproducten herkenbaar voor toerist en consument. De campagne om eerlijke, smaakvolle producten uit de Betuwe nog beter bekend te maken bij consumenten en toeristen, is op 12 oktober 2019 gelanceerd op de ‘Dag van het streekproduct’. Dit gebeurde bij Natuurlijk Gruun in Ommeren. Slechts een van
Horeca Inspiratie Event Lekker Lokaal Rivierenland
Wil je als horecaondernemer zien hoe Masterchef Estee Strooker kookt met Betuwse Streekproducten? En ze proeven? Kom dan maandag 28 oktober om 14.00 uur naar restaurant Poelzicht te Kapel-Avezaath, waar Estee Strooker met hulp van Reinder den Haan een kosteloze smakelijke lokale masterclass geeft. Verder wordt uitleg gegeven over het nieuwe streekmerk Betuws Best, is
Lekker Eten & Ontspannen en Kids campagne van Gelderse streken van start gegaan
Deze week is zowel de Lekker Eten & Ontspannen als de Kids campagne van Gelderse streken van start gegaan. Vanuit Rivierenland komen Moeke Mooren, Landgoed Heerlijkheid Mariënwaerdt en GeoFort aan bod. Een overzicht van de uitingen voor de Lekker Eten & Ontspannen campagne: ZIN heeft een stuk over Gelderland uitgebracht. Hierin wordt het Jachtdiner bij
De cultuurcampagne van Gelderse streken is gestart!
Deze week is de cultuurcampagne van Gelderse streken van start gegaan! Vanuit Rivierenland komen Flipje en Streekmuseum en Slot Loevestein aan bod. Hieronder een overzicht van alle uitingen: Er is een advertentie verschenen in Max Magazine, VARA gids en Mikro gids. Op de website van de Volkskrant is een longread geplaatst. Op de radio worden
De wandelcampagne van Gelderse streken is live!
De campagne ‘Kom wandelen in de Gelderse streken’ is vorige week gestart. Vanaf deze week draait de communicatie op volle toeren. Vanuit Rivierenland komt Culemborg ook als partner aan bod. Hieronder een overzicht van alle uitingen: Er is een speciale landingspagina ontwikkeld, waar je mee kunt doen met een wedstrijd voor de mooiste herfstfoto. Bekijk
Inspiratiereis Karls Duitsland – Volgeboekt
Dat een streekproduct kan uitgroeien tot een compleet belevingsdorp, kan je zien en ervaren bij Karls in Duitsland. Karls, van oorsprong bekend om zijn aardbeienteelt is uitgegroeid tot een totaalconcept met maar liefst zeven belevenisdorpen waar de aardbei nog steeds centraal staat. Alle zintuigen worden geprikkeld en daarmee worden bezoekers verleidt tot proeven, ervaren en
Kom naar de ‘Dag van het streekproduct’ – 12 oktober 2019
Wij nodigen u graag uit voor hèt netwerkevent van onze regio! In een sfeervolle ambiance en onder het genot van onze favoriete streekproducten sluiten wij een prachtig seizoen met elkaar af. Gedeputeerde de heer Peter Drenth van de Provincie Gelderland zal een kort woordje tot u richten en daarnaast zullen wij deze middag vol trots
Artikel over Land van Maas en Waal in Belgische Kampeertoerist
Afgelopen zomer heeft het Regionaal Bureau voor Toerisme (RBT) Rivierenland een programma samengesteld voor een persreis naar het Land van Maas en Waal. Het artikel dat de journalist hierover heeft geschreven, is afgelopen week verschenen in het septembernummer van Kampeertoerist in België. Journalist Chris Vercruysse heeft afgelopen zomer een bezoek gebracht aan het Land van
Nieuw concept Streeckerij de Betuwe valt goed in de smaak
Het plan voor een streekbelevingspark in de Betuwe krijgt steeds meer vorm. Diverse ondernemers en bestuurders uit de regio laten weten dit initiatief van harte te ondersteunen. Zij willen ook meedenken over de toekomstige inrichting van het park. De ambitie is om met een nieuw streekbelevingspark het streektoerisme te bevorderen en de regio ‘op de
Samenwerking met Gemeente Buren
In samenwerking met het Regionaal Bureau voor Toerisme (RBT) Rivierenland heeft Gemeente Buren hun recreatiekaart vernieuwd. Afgelopen zondag werden deze recreatiekaarten in goodiebags uitgereikt op de streekbierenmarkt in Oranjestad Diest (B). De Gemeente Buren heeft op deze markt ook ‘Willem van Oranje’ kaas en biertjes van de Burense brouwerij ‘Van Weerdenburg’ verkocht. Ben je ook