Rijk aan verhalen
November 2024 t/m februari 2025
Het rivierengebied staat niet alleen bekend om zijn prachtige natuur, maar ook om zijn rijke cultuur en erfgoed. Hier vind je historische kastelen, charmante dorpjes en eeuwenoude landgoederen die samen het verhaal van de streek vertellen. In de herfst verandert het landschap in een kleurrijk lappendeken van warme tinten, wat een perfecte achtergrond vormt voor een culturele ontdekkingstocht. Ontdek deze wintermaanden het verleden tijdens de themacampagne Rijk aan verhalen!
Themacampagne: Rijk aan verhalen
Het thema cultuur en erfgoed is een vast onderdeel op onze campagnekalender. Deze campagne voeren we uit voor het rivierengebied en wordt mogelijk gemaakt door verschillende projecten:
- Streekmarketing Land van Maas en Waal
- Streekmarketing Bommelerwaard
- Samenwerking ‘Over de Maas’
- Project ‘Tegenpolen’
- Project ‘Adel, Burgers en Buitenlui’
De campagne wordt versterkt door de inzet van media vanuit de awareness campagne van Gelderland levert je mooie streken, mogelijk gemaakt door de provincie Gelderland.
In het kort: de campagneonderdelen
- Online (advertising) campagne
- Redactioneel artikel ‘Maasverhalen’ van meerdere pagina’s in Zin, een magazine met landelijk bereik
- Advertentie spreads in de Er op uit gids, een bijlage van de Margriet
- Nieuwsbrief ‘Op pad met Eva’
Totaal verwacht bereik van de themacampagne: 3 miljoen
Haak aan als ondernemer!
Organiseer jij in de herfst- en wintermaanden leuke activiteiten of arrangementen die aanhaken op de cultuur en erfgoed campagne? Zoals activiteiten speciaal voor kinderen, programmering van theaters of historische stadswandelingen? Of ben je een organisatie of ondernemer in het rivierengebied?
Lever dan gratis je activiteit of arrangement aan via onderstaand formulier, zodat wij ze kunnen uitlichten op de landingspagina op www.uitinderegio.nl en onze sociale mediakanalen.
Online campagne
De online campagne richt zich op de Nederlandse markt. Binnen deze campagne maken we gebruik van de sociale mediakanalen Facebook en Instagram, evenals Google Ads. Het doel van de online mediacampagne is een zo groot mogelijk publiek bereiken, awareness creëren en hen uiteindelijk te laten landen op de landingspagina van de campagne.
Op uitinderegio.nl is een speciale cultuur en erfgoed pagina ingericht met musea, kastelen, theaters en nog veel meer leuke activiteiten tijdens de herfst- en wintermaanden. Dit is tevens ingericht op de streekwebsites beleefbommelerwaard.nl en landvanmaasenwaal.nl.
Redactioneel artikel 'Maasverhalen'
Vanuit de samenwerking ‘Over de Maas’ lichten we in een redactioneel artikel van meerdere pagina’s in Zin – een magazine met landelijk bereik – historische parels aan beide oevers van de Maas uit. Het print artikel wordt versterkt door een online artikel op Zin.nl en een item in de nieuwsbrief van Zin, waarmee we een bereik creëren van 109.000 mensen.
Streekmarketing
Als onderdeel van de campagne ‘Rijk aan verhalen’ hebben we vanuit Streekmarketing Land van Maas en Waal en Bommelerwaard twee spreads ingekocht in de Er op uit-gids. In deze handige A5-bewaargids, die als bijlage in Margriet wordt meegeleverd, staan twee spreads boordevol inspiratie over deze streken. Het magazine bereikt maar liefst 89.683 abonnees en biedt een overzicht van musea, exposities, voorstellingen, evenementen en reistips.
Streekmarketing is een krachtige manier om bezoekers te enthousiasmeren voor een bezoek aan deze streken. Door samen te werken met een landelijke titel als Margriet, brengen we het Land van Maas en Waal en de Bommelerwaard onder de aandacht bij een breed publiek.
Nieuwsbrief 'Op pad met Eva'
Nieuw in 2024 is ‘Op pad met Eva’, een nieuwsbrief de campagnematig verstuurd wordt naar consumenten die zich hiervoor ingeschreven hebben. Inmiddels hebben al meer dan meer dan 17.000 geïnteresseerden zich voor de nieuwsbrief aangemeld!
In deze nieuwsbrief deelt Eva haar leukste tips, routes en weetjes in het rivierengebied.