Terwijl het toeristisch seizoen 2018 nog een zonnig staartje krijgt, is het Regionaal Bureau voor Toerisme (RBT) Rivierenland al druk bezig met de voorbereidingen voor een nieuw jaar. Die voorbereiding richt zich op alle vier pijlers waar wij onze werkzaamheden op indelen, namelijk; kennis, ontwikkeling, informatie en marketing.
Groeiende markt
Toerisme groeit. Op basis van de prognoses van het NBTC mogen we in Nederland in 2030 bijna het dubbele aantal buitenlandse bezoekers verwelkomen. Dat biedt kansen waarop we met elkaar moeten voorsorteren. Dat betekent dat je naast het ontwikkelen van nieuw aanbod, ook veel aandacht moet geven aan het versterken van de kwaliteit van bestaand aanbod. RBT Rivierenland kiest daarom voor meer focus op gebiedsontwikkeling, waarbij we de eerste twee pijlers, kennis en ontwikkeling, verder gaan versterken.
Nieuw: TOERISMELAB
Vanaf winter 2018 start RBT Rivierenland met het TOERISMELAB. Een werkvorm waar we alle zaken die te maken hebben met kennis en ontwikkeling in uitvoeren. Dit ToerismeLab wordt daarmee een vast onderdeel van onze reguliere werkzaamheden. Binnen het TOERISMELAB wordt samengewerkt met externe partijen die ons op allerlei gebieden kunnen informeren en inspireren.
Gratis workshops
Het programma van het TOERISMELAB zal jaarlijks worden opgesteld. Op de korte termijn starten we al met een aantal workshops voor het bedrijfsleven, zoals kansen op het gebied van inkomend toerisme, evenementen en doelgroepen (leefstijlen). De workshops worden kosteloos aangeboden aan toeristisch recreatief ondernemers uit Rivierenland. Aan ondernemers van buiten de regio vragen we een bijdrage.