Tot aan 2020 wil de Fruitdelta Rivierenland alles uit de kast trekken om landelijk net zoveel aanzien te verwerven als bijvoorbeeld de regio FoodValley. Een Europees fruitcongres in 2020 moet het hoogtepunt van deze campagne worden.
Dat staat in een plan van aanpak dat in deze weken door de verschillende gemeenteraden wordt besproken. De regio wil ambassadeurs voor de regio, een eigen krant voor tuinders, flitsende filmpjes over de regio, een opvallende campagne in vakbladen en het uitreiken van een fruitdelta-award. Het summum moet dan het Europese fruitcongres zijn dat Fruitdelta voor het eerst wil organiseren. Wat erop dat congres precies plaatsvindt, is nog niet duidelijk. Wel is helder dat dit het moment moet zijn waarop de regio klaar denkt te zijn voor succesvolle lobbypogingen in onder meer Den Haag.
De raad in Tiel bespreekt deze week de kosten van de campagnes, maar moet ook nadenken op welke manier de raadsleden zelf zich al ambassadeur kunnen inzetten voor Fruitdelta.
Lees verder op Gelderlander.nl