De streekmarketing Land van Maas en Waal wordt uitgevoerd in opdracht van gemeenten Druten en West Maas en Waal. Met de uitvoering en coördinatie door Bureau Toerisme profiteert de samenwerking van een professionele aanpak en verbinding met de regionale promotie en provinciale programma’s vanuit Bureau Toerisme. De klankbordgroep voorziet het plan van input en stuurt mee welke activiteiten jaarlijks worden georganiseerd.Â
De klankbordgroep
De klankbordgroep bestaat uit afgevaardigden vanuit beide gemeenten met een diversiteit aan sectoren, zoals cultuur, horeca en verblijflocaties. Jaarlijks komt de groep vier keer bij elkaar.
Leden Klankbordgroep Land van Maas en Waal:
Ellen van der Burg – Uit®waarde, Els Timmerman – Werkgroep Gouden Ham, Thijs Vijnmans – Stoomgemaal de Tuut, Swen Wigmans – Bistro de Bolle, Museum Tweestromenland, Gerrie Fransen – De Kleine Heerlijkheid, Lilian Arends – Grand Café D’n Optie, Rob Ansen – Buitengoed Ruysbos, Marinka Faassen – Appartement B&B De Koning, Niels Gijsbers – De Bogerd, Willem Bouwman – Veerdam Druten, Wout van Wichen – De Schans Alphen, Bram van Koolwijk – Janine Mode, Yvette Hendrix – gemeente Druten, Aline van Eijk – gemeente West Maas en Waal, Caroline Scholtens – Bureau Toerisme

Themacampagnes
Om alle uitjes en activiteiten met elkaar te verbinden in promotiecampagnes sluiten we met de streekmarketing Land van Maas en Waal aan op de thematische jaarkalender.Â
Regiopromotie doe je samen!
Door streekpartner te worden ondersteun je de promotie van het Land van Maas en Waal. Bovendien profiteer je van diverse voordelen en kan je het gehele jaar materialen bestellen.

Netwerkbijeenkomsten Streekmarketing Land van Maas en Waal
Vanuit streekmarketing Land van Maas en Waal worden verschillende netwerkevenementen georganiseerd. Deze bijeenkomsten staan in het teken van elkaar ontmoeten, ideeën uitwisselen en samen de schouders zetten onder het promoten van de streek.

Gebruik het beeldmerk
Ondersteun de promotie van het Land van Maas en Waal. Je mag het beeldmerk gratis downloaden en gebruiken op je website, briefpapier en folders. Wil je een totale vormgeving laten uitvoeren met de huisstijl? Neem dan even contact met ons op.

Merkkompas en toolkit
Het merkkompas is een praktisch overzicht van doelen, doelgroepen en thematische verhaallijnen. Aanvullend op het merkkompas is er de stijlgids. In deze toolkit staat beschreven hoe het beeldmerk voor het Land van Maas en Waal toegepast dient te worden.

Promotievideo Land van Maas en Waal
Naast het beeldmerk en een sterke huisstijl is er een promotievideo gemaakt waarin het Land van Maas en Waal, door de ogen van ambassadeur Jochem van Gelder, getoond wordt. De video laat zien wat voor prachtige regio het Land van Maas en Waal is. Je mag de video gratis downloaden en gebruiken op je eigen website of sociale media. Wil je elementen uit de video gebruiken? Neem dan even contact met ons op.
Promotiematerialen bestellen
Bestel promotiemateriaal voor jouw gasten en zorg dat je informatievoorziening up-to-date is! Bestellen kan gratis via de webshop.Â




Altijd op de hoogte
Niets missen in het Land van Maas en Waal? Schrijf je in voor de update. Wij sturen je een paar keer per jaar een overzicht met de laatste ontwikkelingen.

Megaletters #LANDVANMAASENWAAL
Wil je met jouw bedrijf of evenement in de kijker staan in het Land van Maas en Waal? Reserveer dan de megaletters #LAND VAN MAAS EN WAAL! De letters kunnen op iedere gewenste locatie in de regio ingezet worden. Klik op onderstaande knop voor de spelregels en het aanvraagformulier.

Nieuwsberichten

50.000 Maas en Waal viltjes verspreid!
De afgelopen week zijn 50.000 (!) Maas en Waal viltjes verspreid onder de horeca in het Land van Maas en Waal! Deze actie vanuit het

Evenementen onder druk
Evenementen onder druk: hoe houden we het kloppend hart van het Rivierengebied levend? Evenementen spelen een onmisbare rol in het Rivierengebied. Ze brengen mensen samen,

Succesvolle streekmarketing Land van Maas en Waal krijgt vervolg in 2025
Gemeenten Druten en West Maas en Waal hebben hun samenwerking bevestigd en blijven investeren in de promotie van de regio. Door te blijven investeren in

Op avontuur in de regio met het nieuwe Streeckpaspoort!
Vanuit een regionaal project rondom agrotoerisme is een nieuw product ontwikkeld voor de jonge doelgroep: het Streekpaspoort. Dit doe-boekje staat vol met weetjes, spelletjes en

Nieuw chocoladelogo versterkt promotie Land van Maas en Waal
Er is een nieuw chocoladelogo om het Land van Maas en Waal te promoten. Dit nieuwe streekproduct presenteerde wethouder Marieke van den Boom-Witzel voor het

Land van Maas en Waal krijgt ‘eigen’ chocoladeletters
Het Land van Maas en Waal verwelkomt een smaakvol initiatief met de lancering van eigen chocoladeletters. Een nieuw product ontwikkelt door Johan Visser, eigenaar van