In de regio vind je veel fruitondernemers. Het verse fruit wordt verkocht in stalletjes langs de weg, in een van de boerderij- of streekwinkels of in de fruitautomaat. Je weet dan zeker dat je fruit koopt van de beste kwaliteit. Wanneer het fruit rijp genoeg is om te plukken verschilt, dit is sterk afhankelijk van het soort fruit. De fruittelers zijn tot diep in het najaar bezig met het oogsten van de appels en peren.
De campagne ‘van Betuwse bodem’, lopend in de maanden september en oktober, richt zich op de bedrijvigheid in de regio rondom de fruitoogst en de lekkere streekproducten die deze oogst oplevert. Waar in het voorjaar de fruitboomgaarden vol in bloei staan met prachtige bloesem, hangen de bomen nu vol met het lekkerste fruit. Kortom, proef de Betuwe!
Online-uitingen
Op Uitinderegio.nl wordt een speciale campagnepagina ingericht met routes, weetjes en tips die passen bij het thema ‘van Betuwse bodem’. Daarnaast worden er diverse pagina’s ontwikkeld specifiek gericht op verschillende leefstijlen: de stijlzoeker, inzichtzoeker, verbindingszoeker en avontuurzoeker. Dit wordt tevens ingericht op de streekwebsites: Welkomindebetuwe.nl, Beleefbommelerwaard.nl en Landvanmaasenwaal.nl. De online campagne richt zich op de Nederlandse en Vlaamse markt. Binnen deze campagne maken we gebruik van de sociale media Facebook en Instagram en daarnaast Google Ads.
Outdoor reclame
Gedurende de periode juni en juli zijn er verschillende uitingen ingekocht langs de A2 en A15. In totaal 2 weken zal er een uiting te zien zijn waarbij passanten in aanraking komen met de uiting rondom de campagne ‘van Betuwse bodem’.
Thematische wandelkaarten
Nieuw in 2023 zijn thematische wandelkaarten. Net als voor de campagne ‘Zóóóóveel bloesem’ en ‘De mooiste wateren’ zijn er ook voor de campagne ‘van Betuwse bodem’ routes gecreëerd op basis van het wandelkeuzenetwerk in de regio. Er zijn wandelkaarten beschikbaar voor de Betuwe, Bommelerwaard en het Land van Maas en Waal. De kaarten worden gepresenteerd in een mooie display en zijn voor bezoekers gratis verkrijgbaar bij TOP’s en toeristische informatieposten in het gebied.
Printuitingen
Binnen de campagneperiode zijn er verschillende publicaties ingekocht in verschillende media om advertorials en branded content te publiceren rondom het thema ‘van Betuwse bodem’. Onder andere in het magazine LandIdee, met aandacht voor zowel streekproducten en -producenten als evenementen die aansluiten bij de campagne, zoals de Landgoedfair en het Fruitcorso. Ook in lokale uitingen zoals de thematische krant van het Buren Toen Theater is er aandacht voor de campagne.
Evenementenondersteuning
Het eerste en tweede weekend van september is er in Tiel enorm veel te beleven rondom de fruitoogst. Met de Appeltjesloop, streekmarkten, fruitmozaieken en natuurlijk het Fruitcorso is er genoeg aandacht voor de oogst, het fruit en de mooie streekproducten. Vanuit de campagne ‘van Betuwse bodem’ is er zichtbare ondersteuning middels aantrekkelijke aankleding met hekwerkbanieren, waarbij de call-to-action ‘Proef de Betuwe’ niet te missen is.
Haak ook aan!
Ben je ondernemer en heb jij een activiteit die past bij deze campagne? Lever jouw activiteiten aan via [email protected].
De oogstcampagne wordt gecoördineerd door Bureau Toerisme en mogelijk gemaakt door Provincie Gelderland. Gelderland levert je mooie streken.