Gelderland levert je mooie streken

Gelderland is de nummer één binnenlandse vakantieprovincie van Nederland. Maar wel met de focus op een duurzaam, verbonden en economisch krachtig toeristisch beleid. Waardevol toerisme is een belangrijk thema voor de provincie Gelderland.

 Met Gelderland levert je mooie streken wordt de bekendheid en diversiteit van de streken in de provincie vergroot. De drie Gelderse bureau’s voor toerisme geven uitvoering aan het jaarlijks programma met daarin het generieke deel met de centrale campagne en themacampagnes. Daarnaast voert ieder een streekgericht deel uit waarbij de accenten per streek verschillen.

Centrale campagne

In het vroege voorjaar en de start van het najaar positioneren we de Gelderse Streken vanuit een centrale campagne. Met deze centrale awareness campagne richten we ons op fase 1 van de customer journey: inspiratie en oriëntatie.

Middelen worden ingezet op outdoor reclame, radio, printmedia en online promotie, waaronder inzet op sociale media en Google Search.

Thema campagnes

De thematische campagnes passen allemaal binnen een van de gedetineerde verhaallijnen vanuit de centrale campagne. Regio Rivierenland heeft een aantal hoofdthema’s:

  • Zóóveel bloesem
  • De mooiste wateren
  • Het is kersentijd
  • Van Betuwse bodem
Deze thema’s worden aangevuld met doorlopende aandacht voor verblijven in de streek en activiteiten in de streek. 

Resultaten 2022

Gedurende het jaar zijn er campagnes uitgevoerd op verschillende thema’s. Deze campagnes vallen allemaal onder het project ‘Gelderland levert je mooie streken’. Het totaalbereik van 2023 voor de thematische campagnes 2022 ligt op ruim 25 miljoen. 

Nieuwsberichten

Winkelwagen
Scroll naar boven