Gelderland is de nummer één binnenlandse vakantieprovincie van Nederland. Maar wel met de focus op een duurzaam, verbonden en economisch krachtig toeristisch beleid. Waardevol toerisme is een belangrijk thema voor de provincie Gelderland.
Met Gelderland levert je mooie streken wordt de bekendheid en diversiteit van de streken in de provincie vergroot. De drie Gelderse bureau’s voor toerisme geven uitvoering aan het jaarlijks programma met daarin het generieke deel met de centrale campagne en themacampagnes. Daarnaast voert ieder een streekgericht deel uit waarbij de accenten per streek verschillen.
Centrale campagne
In het vroege voorjaar en de start van het najaar positioneren we de Gelderse Streken vanuit een centrale campagne. Met deze centrale awareness campagne richten we ons op fase 1 van de customer journey: inspiratie en oriëntatie.
Middelen worden ingezet op outdoor reclame, radio, printmedia en online promotie, waaronder inzet op sociale media en Google Search.
Thema campagnes
De thematische campagnes passen allemaal binnen een van de gedetineerde verhaallijnen vanuit de centrale campagne. Regio Rivierenland heeft een aantal hoofdthema’s:
- Zóóveel bloesem
- De mooiste wateren
- Het is kersentijd
- Van Betuwse bodem
Resultaten 2022
Gedurende het jaar zijn er campagnes uitgevoerd op verschillende thema’s. Deze campagnes vallen allemaal onder het project ‘Gelderland levert je mooie streken’. Het totaalbereik van 2023 voor de thematische campagnes 2022 ligt op ruim 25 miljoen.Â

Nieuwsberichten

Eye-catchers op de weg!
Er rijden vanaf nu drie opvallende voertuigen door heel Nederland in de stijl van de campagne ‘Proef de Oogst’. Begin 2024 was de eerste touringcar

De Betuwe door de ogen van de Duitse pers
Afgelopen voorjaar ontdekte journalist Bernd Meier van het Duitse persbureau DPA de schoonheid van de Betuwe tijdens een persreis door het rivierenland. Hij bezocht diverse

Bloesemalert-App vernieuwd: Blijf op de hoogte van de actuele bloesemstand in de Betuwe!
Met een opmerkelijk vroege lente op komst, is de Bloesemalert-app in een vernieuwd jasje gestoken om liefhebbers van natuur en buitenactiviteiten real-time updates te bieden

Aftrap Gelderse streken campagne 2024 ‘Hier beginnen je mooiste verhalen’
Wie er woont of er geregeld komt, is vast bekend met de bekende toeristische bezienswaardigheden en plekken die de Gelderse streken rijk is. Toch zijn

De Betuwse bloesem in Vlaams fietsmagazine
Het Betuwse bloesemseizoen staat centraal in de februari-editie van het Vlaamse fietsmagazine Pasar Fietsen. Met een oplage van 25.000 exemplaren en een lezerspubliek van 80.000

Kersentijd campagne 2023
Het is kersentijd! De kersenpluk laat in 2023 iets langer op zich wachten vanwege een minder mooi voorjaar, toch zijn de eerste kersenkramen al gespot