Nieuws
Nieuws uit jouw regio

Fotogenieke toevoeging voor Land van Maas en Waal
Als symbool voor de meerjarige samenwerking rondom de streekmarketing in het Land van Maas en Waal, toonden wethouders Willy Brink van gemeente Druten en René Cruijsen van gemeente West Maas en Waal de minivariant van #LANDVANMAASENWAAL aan de aanwezigen van de Opening Toeristisch Seizoen 2022, het jaarlijkse netwerkevenement van Stichting Bureau Toerisme. Van deze mini-letters

Van zoeker naar boeker: Bureau Toerisme lanceert nieuw boekingssysteem
Recreatie & toerisme ontwikkelt zich voortvarend verder Een aangename verrassing voor alle aanwezige ondernemers van het jaarlijkse netwerkevenement ‘Opening Toeristisch Seizoen’. Stichting Bureau Toerisme presenteerde het nieuwe boekingsportaal voor ondernemers in recreatie en toerisme. Het portaal wordt dit jaar in gebruik genomen. Overnachtingen, arrangementen en kaartjes voor evenementen kunnen dan direct door consumenten worden geboekt

Stichting Bureau Toerisme heeft een GIS DATA platform gebouwd
Stichting Bureau Toerisme heeft een GIS DATA platform gebouwd waarop geïnventariseerde recreatieve en toeristische data kan worden gepubliceerd en geanalyseerd. Destidata, de naam van het nieuwe platform, is speciaal gemaakt voor overheden en gebiedsbeheerders. Met het platform Destidata wil Stichting Bureau Toerisme beleidsmakers een instrument geven waarmee zij hun toeristische data beter kunnen structureren t.b.v.

Gemeente Druten sluit aan op streekmarketing Land van Maas en Waal
Na de vaststelling van de Economische Visie Druten 2030, eind januari, volgt voor toerisme en recreatie een nieuwe stap. De gemeente sluit zich meerjarig aan bij de streekmarketing voor het Land van Maas en Waal. Â In 2019 startte gemeente West Maas en Waal met de huidige uitvoerplannen voor de streekmarketing. Inmiddels is de basis,

De groeiende invloed van de grote platformen
Voor het verkrijgen van boekingen of bezoek aan de website zijn recreatiebedrijven de afgelopen jaren steeds meer afhankelijk geworden van het internet. De grote (internationale) platformen, zoals Google, Booking.com, Airbnb, Tripadvisor e.d. krijgen hierin een steeds dominantere positie. Is dat zorgwekkend? En wat zijn de alternatieven? Bureau Toerisme besteed de komende maanden aandacht aan een

Uit in de regio Magazine 2022 verschijnt bijna!
Het Uit in de regio Magazine 2022 verschijnt bijna! Het is een bomvolle editie met maar liefst 16 pagina’s extra dit jaar. Boordevol routes, tips en prachtige locaties. Vanaf medio maart is het magazine weer te verkrijgen bij alle infoposten en TOP’s in de regio en kosteloos te bestellen voor partners van Bureau Toerisme via

Kleine Hanzestad heeft grote plannen
Aan de Raadhuisdijk in Maasbommel zijn twintig karakteristieke lantaarnpalen geplaatst. Ze zijn onderdeel van een totaalplan rondom de kleinste Hanzestad van Nederland. De sfeervolle lantaarns, voorzien van Hanze-schildjes, zijn onderdeel van een ommetje door het stadje. De wandeling start bij het Hanzehuys, gaat langs de Blauwe Kamer, over de Raadhuisdijk en dan via de Bovendijk

Samenwerken ‘Over de Maas’
Zes gemeenten langs oevers van de Maas bundelen de krachten om het toerisme rond de rivier aan te jagen. Door een ‘slanke samenwerking’ moeten straks meer mensen langskomen voor een dagje of weekend aan het water. Voor Oss, Heusden, Maasdriel, Den Bosch, West Maas en Waal en Wijchen is de Maas nu vooral een grens.

Nederlanders vaker op vakantie in eigen land
Het afgelopen jaar gingen Nederlanders vaker op vakantie in eigen land. Ze boekten maar liefst 25,7 miljoen overnachtingen binnen de landsgrenzen. Dat is 28 procent meer dan het jaar ervoor en ongeveer evenveel als in 2019. Met de stijging van het binnenlandse toerisme is het wegblijven van buitenlanders vorig jaar ruimschoots goedgemaakt. In totaal boekten

TOERISMELAB Duitse marktbewerking 28 maart meld je aan!
De TOERISMELAB bijeenkomsten kunnen weer van start! We nodigen je van harte uit voor de eerste sessie van 2022: op 28 maart in Restaurant Het Baken bij De Kaap (voorheen Holland Evenementen Groep). Deze ochtend staat in het teken van Duitse marktbewerking.?? Wij geven je een kijkje in wie de Duitse toerist is en hoe

Heel veel aandacht voor overtoerisme
De toeristisch recreatieve sector heeft jarenlang vrij weinig politieke en media-aandacht gekregen. Inmiddels is de sector ontdekt, maar nu wordt de focus vooral gelegd op overtoerisme en verroompottisering van het landschap. Een regio als Rivierenland zit nog lang niet tegen deze pijngrens van overtoerisme, maar heeft wel te maken met het marktsentiment. Stichting Bureau

Betuwse smaakmakers in beeld
Stichting Bureau Toerisme ondersteunt ondernemers met onderscheidende en herkenbare streekproducten uit de Betuwe onder het streekmerk Betuws Best. Dit is het overkoepelende label voor streekproducten uit de Betuwe. Om deze gezamenlijke profilering verder tot uiting te laten komen is er van 46 Betuwse smaakmakers een fotoreportage gemaakt. Dit heeft een bijzondere fotoreeks opgeleverd van het