In de strategische visie geeft Stichting Bureau Toerisme haar visie op de ontwikkeling van de vrijetijdseconomie in de regio Rivierenland. We lichten in kort toe wat de basis is van onze organisatie. Beschrijven de trends en ontwikkelingen op het gebied van recreatie en toerisme. Schetsen de regionale en provinciale ambities en geven aanvullend een beeld van wat dit betekent voor de integrale ambities vanuit Bureau Toerisme. Verder geven we een concrete vertaling van de strategische aanpak voor de komende jaren, waarbij we integraal kijken naar de aanpak, de instrumenten en producten, binnen de vier pijlers Kennis, Ontwikkeling, Informatie en Marketing.
In een notendop
Het gaat goed met recreatie en toerisme en de toekomstige ontwikkelingen in het Rivierenland. Er komt veel aanbod bij, maar de dagrecreatie ontwikkelingen blijven (nog) achter. Meer verscheidenheid in bijzondere overnachtingsmogelijkheden blijven wenselijk. Om goed te kunnen sturen op de (gebieds)ontwikkeling is veel meer feitelijke kennis/data nodig. Het verzamelen en organiseren van deze kennis gaat daarbij helpen.