Na de vaststelling van de Economische Visie Druten 2030, eind januari, volgt voor toerisme en recreatie een nieuwe stap. De gemeente sluit zich meerjarig aan bij de streekmarketing voor het Land van Maas en Waal.
In 2019 startte gemeente West Maas en Waal met de huidige uitvoerplannen voor de streekmarketing. Inmiddels is de basis, waaronder website en huisstijl gereed. Bezoekers kunnen terecht op
www.landvanmaasenwaal.nl. In 2021 werden daar ook de bedrijven vanuit de gemeente Druten al ontsloten.
Samen met bedrijfsleven en organisaties
De komende jaren staan in het teken van promotie en marketingactiviteiten om meer bezoekers te enthousiasmeren voor een bezoek aan de veelbezongen streek.
Stichting Bureau Toerisme, coördinator van de streekmarketing in het Land van Maas en Waal, stelde de kaders op voor de marketingcommunicatie. Samen met een klankbordgroep van ondernemers en organisaties wordt verder invulling gegeven aan het plan.
Nu Druten aansluit, zal de klankbordgroep gevormd worden door bedrijfsleven vanuit beide gemeenten en kan de samenwerking nog dit voorjaar van start.
Kick-off
Toepasselijk voor de start van de nieuwe samenwerking, wordt deze ingeluid op 11 maart a.s. tijdens de Opening Toeristisch Seizoen in de Tuinen van Appeltern. Wethouder Brink van gemeente Druten en wethouder Cruijsen van Gemeente West Maas en Waal zullen het startsein geven. “Ik ben blij dat we met deze samenwerking een lang gekoesterde wens van de gemeente Druten vorm kunnen gaan geven: de focus verleggen naar dat mooie Maas en Waal dat zoveel te bieden heeft”, aldus wethouder Brink. De samenwerking gaat zorgen voor meer verbinding in het aanbod van het Land van Maas en Waal.
Beide wethouders nodigen de ondernemers vanuit de sector dan ook graag uit om samen het glas te heffen op 11 maart tijdens het netwerkevenement ‘opening toeristisch seizoen‘ 2022
Informatie over het programma en aanmelden kan via openingtoeristischseizoen.nl