Nieuws
Nieuws uit jouw regio
VACATURE GESLOTEN – Wij zoeken per direct 2 medewerkers marketing en communicatie
Het Regionaal Bureau voor Toerisme (RBT) Rivierenland is, per direct, op zoek naar 2 gedreven nieuwe collega’s (1 fulltime en 1 parttime), die helpen bij het verwezenlijken van onze doelen op het gebied van destinatiemanagement. Herken jij jezelf in onderstaand profiel? Dan nodigen wij je van harte uit te solliciteren! De marketing- en communicatiemedewerker is medeverantwoordelijk voor de marketing en
Bloesemtocht en Bloesemrun gaan NIET door
Het bestuur van de Stichting Nationale Rode Kruis Bloesemtocht heeft na uitgebreid overleg besloten om de 28e editie van de Bloesemtocht en 5e Bloesemrun in 2021 niet te gaan organiseren. Het is een moeilijke beslissing waarbij wandelaars, hardlopers en vrijwilligers opnieuw teleurgesteld moeten worden. Het kost maanden om dit grootste ééndaagse wandelevenement van Nederland en
Toerisme en recreatie groeit in de regio
Toerisme en recreatie groeit in de regio Streken zetten Rivierenland goed op de kaart Op 25 september 2020 heeft Regionaal Bureau voor Toerisme (RBT) Rivierenland plannen ontvouwt om de streken Betuwe, Bommelerwaard en Land van Maas en Waal duidelijker op de kaart te zetten. Nieuwe websites, apps en heel veel merchandise gaan daaraan bijdragen. Rivierenland
NIEUW Aanpak promotie 2021 met extra steuntje in de rug!
Wellicht heb je ons al gemist met de informatie over de promotie in 2021. Maar dat is niet zonder reden. We willen, na een bewogen jaar, zoveel als mogelijk de toeristisch recreatieve sector in Rivierenland ondersteunen. Dat betekent dat we kijken naar een andere aanpak in de regionale promotiemiddelen, zodat we de financiële bijdrage van ondernemers tot
NIEUW: streekwebshop.nl. De leukste producten met jouw dorp of streek!
Ben je trots op jouw dorp of streek en draag je dat graag uit? Bestel dan nú leuke producten met daarop jouw dorp of streek in de gloednieuwe streekwebshop via www.streekwebshop.nl. En extra leuk: profiteer nog 3 dagen van 15% korting op je bestelling! De streekwebshop biedt een uitgebreid assortiment aan kleding, producen en accessoires. Kies
Bijeenkomst update streekmarketing Rivierenland
Vrijdag 25 september a.s. wordt door RBT Rivierenland een ingelaste bijeenkomst georganiseerd voor ondernemers en overheden uit toerisme en recreatie op de parkeerplaats van Restaurant de Betuwe. Het doel van deze bijeenkomst is het informeren van de actuele stand van zaken rondom de streekmarketing van de Betuwe, Bommelerwaard en het Land van Maas en Waal.
Persreis Duitse kidsreporter in de Betuwe
Eind augustus vond er een persreis in de Betuwe plaats. Een Duitse ‘kidsreporter’ ging met haar gezin op pad in de regio. Het programma voor dit weekend zag er als volgt uit: Het gezin verbleef tijdens het weekend bij Vakantiepark Eiland van Maurik De eerste avond gingen ze dineren bij Pannenkoekenhuis De Waterspiegel Op zaterdagochtend
Gratis online herfstmagazine over de Betuwe
Met o.a. recepten met Betuwse streekproducten en mooie wandelingen met tips voor onderweg Bureau Toerisme Betuwe heeft voor wandelaars, fietsers en fijnproevers een gratis online herfstmagazine samengesteld. Want de Betuwe? Dat moet je zien, voelen en proeven. Download het gratis herfstmagazine op www.welkomindebetuwe.nl. Verrassende wandelingen In het gratis online magazine lees je meer over heerlijke wandelingen, een streekproducten fietsroute en lekkere streekproducten. Bijvoorbeeld met een bijzondere, poëtische en historische wandeling door Buren. Langs 100 gedichten over het dagelijks
Artikel ‘Into the great wide’ met mooie reportage over de Betuwe
Onlangs is er een reportage verschenen in het tijdschrift ‘Autoweek’. Hierbij werd er met een nieuwe auto een tocht gemaakt door Nederland. Ook onze mooie regio is hierbij zeker niet overgeslagen. Zo worden in het artikel de locaties Molen de Zwaluw in Kesteren en restaurant ‘t Veerhuis in Opheusden aangehaald als leuke tussenstop voor onderweg.
Vrachtwagens met wervende reclame voor de Bommelerwaard
Transportbedrijf Van Geffen uit Hedel rijdt sinds deze week met een vrachtwagen, gesierd met de unieke Blokhutboten uit Heerewaarden. Met dank aan HKV Ochten voor het bestickeren van de trailer. De rijdende reclame maakt onderdeel uit van de streekmarketing voor de Bommelerwaard. RBT Rivierenland zet zich samen met ondernemers en gemeenten in voor de versterking
Betuwe is meer dan fruit: ‘We willen dit gebied verder uitdragen als wijnstreek’
Directeur Richard de Bruin van Regionaal Bureau voor Toerisme Rivierenland gebruikt de subsidie uit het Lokaal Investeringsfonds van de gemeente Neder-Betuwe om de regio als wijnstreek op de kaart te zetten. ,,Er worden in deze omgeving kwalitatief erg goede wijnen gemaakt, daar mogen wij trots op zijn”, steekt De Bruin van wal. RBT Rivierenland hoorde
Eerste fruitboomspecialist sluit zich aan bij Betuws Best
Groencentrum de Batterijen heeft zich aangesloten bij het streekproductenmerk Betuws Best. De fruitboomspecialist uit Ochten vindt het belangrijk om met de fruitbomen de eigen streek mee uit te dragen. De fruitbomen vinden hun weg ver over de eigen landsgrenzen. Zo zetten ook de laanboomtelers de Betuwse regio op de kaart. Groencentrum de Batterijen is één