Nieuws
Nieuws uit jouw regio
Mediabank Bureau Toerisme
Stichting Bureau Toerisme heeft een eigen mediabank. Een essentiële bron voor promotiedoeleinden. Deze online mediabank bevat meer dan 100 actuele foto’s van verschillende campagnes en activiteiten die plaatsvinden in het rivierengebied. Deze afbeeldingen zijn speciaal geselecteerd om de unieke aspecten van de regio en de dynamische campagnes en evenementen die door Bureau Toerisme worden georganiseerd,
Terugblik op een geslaagde inspiratietour door de Betuwe!
We kijken terug op een geslaagde inspiratietour door de Betuwe! Samen met vrijwilligers en medewerkers van TOP’s en infoposten, en studenten van Hogeschool Saxion, stapten we in de Betuwse promotie touringcar van Krol Reizen, die ons langs diverse nieuwe ontwikkelingen in de regio bracht. We begonnen de tour bij Beachclub Woody’s, waar we warm werden ontvangen
Opening Meimaand Fietsmaand 2024
Meimaand Fietsmaand 2024 staat op het punt te beginnen en belooft met een verwacht bereik van maar liefst 4 miljoen mensen een onvergetelijke ervaring te worden. Deze jaarlijkse campagne belicht ons schitterende rivierengebied door middel van 11 zorgvuldig geselecteerde fietsroutes. De aftrap op 1 mei vindt plaats bij Fort Asperen, een historische locatie die het
Veelbelovende groeicijfers voor recreatie en toerisme
Het jaarlijkse netwerkevenement van de vrijetijdsector, dat plaatsvond op 22 maart in Kesteren, markeerde niet alleen een viering van twintig jaar toeristische innovatie en samenwerking, maar lichtte ook de succesvolle groei uit. De presentatie van de meest recente cijfers uit de Monitor vrijetijdseconomie, bevestigt de voorzetting van de positieve trend in de groei van de
Bloesemvieringen in Belgisch Limburg
Een uitbundig spektakel met ruimte voor inspiratie In de lente transformeert Belgisch Limburg in een levendig toneel van bloesemvieringen, een periode waarin de regio bruist van de activiteiten. Deze rijke schakering aan evenementen onderstreept de culturele en economische waarde die Limburg hecht aan deze prachtige tijd van het jaar. Van de Stroopfeesten in Borgloon tot
Nieuw chocoladelogo versterkt promotie Land van Maas en Waal
Er is een nieuw chocoladelogo om het Land van Maas en Waal te promoten. Dit nieuwe streekproduct presenteerde wethouder Marieke van den Boom-Witzel voor het Bourgondisch Fruitwandelen (onderdeel van Dijkensport) aan de aanwezige bestuurders en gasten. “Ik ben trots op dit mooie en lekkere product van de plaatselijke Chocolatier de Tweeling. Ook dit draagt weer
Land van Maas en Waal krijgt ‘eigen’ chocoladeletters
Het Land van Maas en Waal verwelkomt een smaakvol initiatief met de lancering van eigen chocoladeletters. Een nieuw product ontwikkelt door Johan Visser, eigenaar van BonBoDa Chocolate en Restaurant Old Skool in Druten. De reep is geïnspireerd op de succesvolle megaletters van Stichting Bureau Toerisme die op diverse plekken in het Land van Maas en
Bloesemalert-App vernieuwd: Blijf op de hoogte van de actuele bloesemstand in de Betuwe!
Met een opmerkelijk vroege lente op komst, is de Bloesemalert-app in een vernieuwd jasje gestoken om liefhebbers van natuur en buitenactiviteiten real-time updates te bieden over actuele bloesemstand in de Betuwe. De app is de perfecte tool voor iedereen die geen moment wil missen van de bloeiperiode van fruitbloesem, die dit jaar vroeger dan ooit
Aftrap Gelderse streken campagne 2024 ‘Hier beginnen je mooiste verhalen’
Wie er woont of er geregeld komt, is vast bekend met de bekende toeristische bezienswaardigheden en plekken die de Gelderse streken rijk is. Toch zijn er nog talloze ‘verborgen plekken’ die minder bekend zijn bij het grote publiek en minstens even mooi of bijzonder zijn. Daarom starten de drie Gelderse regionale bureaus voor toerisme vandaag
Rivierenland schittert: nummer één NS-wandeling van het jaar
De nieuwste NS-wandeling ‘Tussen Lek en Linge’ heeft direct de eerste positie in de Top 5 van alle NS-wandelingen ingenomen. Het behaalde succes is het resultaat van gezamenlijke inspanningen. “Wij spreken onze waardering uit voor iedereen die zich heeft ingezet rondom de NS-wandelingen in onze regio. Want het is niet altijd zichtbaar, maar het samenspel
Provincie geeft geld aan deel Gelderse veerpontjes
De provincie Gelderland neemt een belangrijke stap om de toekomst van veerponten in de regio te waarborgen door financiële ondersteuning te bieden aan exploitanten die met significante tekorten kampen. Deze maatregel komt na een periode van intensieve gesprekken over het voortbestaan van de veren, die essentieel zijn voor de lokale infrastructuur en gemeenschap. Exploitanten die
De Betuwse bloesem in Vlaams fietsmagazine
Het Betuwse bloesemseizoen staat centraal in de februari-editie van het Vlaamse fietsmagazine Pasar Fietsen. Met een oplage van 25.000 exemplaren en een lezerspubliek van 80.000 mensen verschijnt Pasar Fietsen 4 keer per jaar in Vlaanderen, Wallonië en Limburg. De lezers zijn bijna gelijk verdeeld over mannen en vrouwen, waarbij de meerderheid 55-plussers zijn. Hiermee biedt