Search
Close this search box.
Nieuws

Nieuws uit jouw regio

Nieuws

Herinnering: Monitor Vrijetijdseconomie Rivierenland van start

De vrijetijdssector is een belangrijke groeisector in Rivierenland. Het is een van de economische speerpunten van Fruitdelta Rivierenland. Onderzoek naar economische waardeHet onderzoek Monitor vrijetijdseconomie Rivierenland geeft inzicht in de bestedingen van bezoekers en het aantal banen in de sector. De resultaten van het onderzoek zijn van grote waarde om de ambities die mede vanuit

Lees meer »
Producten

Nieuw! Activiteitenfolder Land van Maas en Waal

Een nieuwe frisse folder met daarop allerlei leuke tips en activiteiten om te ondernemen in het land van Maas en Waal. Vanaf nu voor partners te bestellen in de webshop! Bureau Toerisme heeft een folder samengesteld waarop de leukste tips en activiteiten in het Land van Maas en Waal zijn verzameld. Door de iconen is

Lees meer »
Nieuws

Bureau Toerisme verzorgt communicatie Pontjesdagen

De Pontjesdagen zijn dit jaar in het weekend van 5 t/m 7 mei. Maar liefst 16 pontjes tussen Wijchen en de Biesbosch zijn verbonden aan de derde editie van dit voorjaarsevenement, waar bezoekers kunnen genieten van vele fiets- en wandelroutes met bijzondere activiteiten onderweg. Deze versie is wat uitbundiger dan de afgelopen twee, waar door

Lees meer »
Nieuws

Watercampagne 2023

Rivierenland. Een magische naam die het gebied te danken heeft aan zijn ligging. Omringd door een aantal van de grootste rivieren van Nederland. Dit maakt het gebied een waar walhalla voor waterliefhebbers, maar ook vanuit een historisch oogpunt is het een interessante plek.  In de zomermaanden is ons gebied heel erg in trek. Mensen zoeken verkoeling en vermaak in het water.

Lees meer »
Kennisbank

Inspelen op de demografie is vaak een zekerheidje

Hoe ontwikkelt de Nederlandse bevolking zich? Veel ontwikkelingen laten zich al jaren van tevoren voorspellen omdat zij onderdeel zijn van de bevolkingsopbouw. De komende jaren zien we nog een groei van de Nederlandse bevolking, maar de beroepsbevolking krimpt. Dat wordt een lastige opgave voor het vinden van personeel. In het Trendrapport 2022 van NRIT-media komen

Lees meer »
Nieuws

Nieuwe subsidiemogelijkheden bij het LEADER Café

Het gebied Rivierenland wil LEADER-gebied worden. LEADER is een Europees programma dat projecten voor en door inwoners ondersteunt. Als het lukt om LEADER-gebied te worden, komt er subsidie vanuit Europa en de provincie Gelderland om, in combinatie met geld uit de regio, vernieuwende en lokale projecten op weg te helpen. Die projecten kunnen ondersteuning in

Lees meer »
Nieuws

Bureau Toerisme presenteert: Ontdek de Betuwe vanaf het water!

Op 19 april vond de officiële opening van de schitterende peddelroute over de Linge plaats. Een unieke manier om de Betuwe te ontdekken. Dit fantastische initiatief is mogelijk gemaakt door de gezamenlijke inspanningen van de overheid, ondernemers en ondernemende inwoners, met Rutger van Stappershoef en Alex Kwakernaak aan het roer. De route is maar liefst

Lees meer »
Nieuws

Geslaagde bloesemsafari 2023

Afgelopen zaterdag zijn we met een hele leuke groep pers op #bloesemsafari gegaan in de #Betuwe! ? Met de young- en oldtimers van Visscher Classique hebben we een prachtige route gereden langs de bloesem. Met stops bij Natuurlijk Gruun, de Hoenderik, Landgoed Heerlijkheid Mariënwaerdt en het Appelcafé hebben we een prachtige bloesemsafari gehad. Gedurende de

Lees meer »
Nieuws

Vooraankondiging: Monitor Vrijetijdseconomie Rivierenland van start

De vrijetijdssector is een belangrijke groeisector in Rivierenland. Het is een van de economische speerpunten van Fruitdelta Rivierenland. Onderzoek naar economische waarde Het onderzoek Monitor vrijetijdseconomie Rivierenland geeft inzicht in de bestedingen van bezoekers en het aantal banen in de sector. De resultaten van het onderzoek zijn van grote waarde om de ambities die mede

Lees meer »
Gelderse Streken

Themacampagne ‘Zóóveel bloesem’ van start

Met de campagne ‘Zóóveel bloesem’ gaat het seizoen ook in 2023 van start. De campagne is gericht op de Vlaamse en Nederlandse markt en heeft de focus op de periode maart – mei. Dat de bloesem onverminderd populair is is geen verrassing, net als voorgaande jaren is de vraag of er al bloesem is en

Lees meer »
Winkelwagen
Scroll naar boven