Nieuws
Nieuws uit jouw regio
De groeiende invloed van de grote platformen
Voor het verkrijgen van boekingen of bezoek aan de website zijn recreatiebedrijven de afgelopen jaren steeds meer afhankelijk geworden van het internet. De grote (internationale) platformen, zoals Google, Booking.com, Airbnb, Tripadvisor e.d. krijgen hierin een steeds dominantere positie. Is dat zorgwekkend? En wat zijn de alternatieven? Bureau Toerisme besteed de komende maanden aandacht aan een
Uit in de regio Magazine 2022 verschijnt bijna!
Het Uit in de regio Magazine 2022 verschijnt bijna! Het is een bomvolle editie met maar liefst 16 pagina’s extra dit jaar. Boordevol routes, tips en prachtige locaties. Vanaf medio maart is het magazine weer te verkrijgen bij alle infoposten en TOP’s in de regio en kosteloos te bestellen voor partners van Bureau Toerisme via
Kleine Hanzestad heeft grote plannen
Aan de Raadhuisdijk in Maasbommel zijn twintig karakteristieke lantaarnpalen geplaatst. Ze zijn onderdeel van een totaalplan rondom de kleinste Hanzestad van Nederland. De sfeervolle lantaarns, voorzien van Hanze-schildjes, zijn onderdeel van een ommetje door het stadje. De wandeling start bij het Hanzehuys, gaat langs de Blauwe Kamer, over de Raadhuisdijk en dan via de Bovendijk
Samenwerken ‘Over de Maas’
Zes gemeenten langs oevers van de Maas bundelen de krachten om het toerisme rond de rivier aan te jagen. Door een ‘slanke samenwerking’ moeten straks meer mensen langskomen voor een dagje of weekend aan het water. Voor Oss, Heusden, Maasdriel, Den Bosch, West Maas en Waal en Wijchen is de Maas nu vooral een grens.
Nederlanders vaker op vakantie in eigen land
Het afgelopen jaar gingen Nederlanders vaker op vakantie in eigen land. Ze boekten maar liefst 25,7 miljoen overnachtingen binnen de landsgrenzen. Dat is 28 procent meer dan het jaar ervoor en ongeveer evenveel als in 2019. Met de stijging van het binnenlandse toerisme is het wegblijven van buitenlanders vorig jaar ruimschoots goedgemaakt. In totaal boekten
TOERISMELAB Duitse marktbewerking 28 maart meld je aan!
De TOERISMELAB bijeenkomsten kunnen weer van start! We nodigen je van harte uit voor de eerste sessie van 2022: op 28 maart in Restaurant Het Baken bij De Kaap (voorheen Holland Evenementen Groep). Deze ochtend staat in het teken van Duitse marktbewerking.?? Wij geven je een kijkje in wie de Duitse toerist is en hoe
Heel veel aandacht voor overtoerisme
De toeristisch recreatieve sector heeft jarenlang vrij weinig politieke en media-aandacht gekregen. Inmiddels is de sector ontdekt, maar nu wordt de focus vooral gelegd op overtoerisme en verroompottisering van het landschap. Een regio als Rivierenland zit nog lang niet tegen deze pijngrens van overtoerisme, maar heeft wel te maken met het marktsentiment. Stichting Bureau
Betuwse smaakmakers in beeld
Stichting Bureau Toerisme ondersteunt ondernemers met onderscheidende en herkenbare streekproducten uit de Betuwe onder het streekmerk Betuws Best. Dit is het overkoepelende label voor streekproducten uit de Betuwe. Om deze gezamenlijke profilering verder tot uiting te laten komen is er van 46 Betuwse smaakmakers een fotoreportage gemaakt. Dit heeft een bijzondere fotoreeks opgeleverd van het
NIEUWE data TOERISMELAB bijeenkomsten 2022
De TOERISMELAB bijeenkomsten die gepland stonden op 7 februari (Duitse marktbewerking) en 14 februari (Van zoekers naar boekers) zijn verplaatst naar een later moment in voorjaar 2022. Let op: nieuwe data! 28 maart 2022 Duitse Marktbewerking Hoe krijgen we meer Duitse toeristen naar de regio? Wij geven je een kijkje in wie die Duitse toerist is
Opening toeristisch seizoen 2022: meld je nu aan!
Stichting Bureau Toerisme organiseert op 11 maart 2022 de ‘Opening Toeristisch Seizoen’. Het is alweer de 16e editie van dit jaarlijkse netwerkevenement waarbij ieder jaar ondernemers, bestuurders, politici en andere geïnteresseerden aanwezig zijn. Dit jaar zijn we te gast bij De Tuinen van Appeltern in Appeltern. Reserveer deze datum in je agenda, meld je aan
Erfgoedlocaties en de pandemie
Erfgoedlocaties kunnen zich tijdens de pandemie het best op bestaande bezoekers richten De coronacrisis heeft de vrijetijdsbesteding van Nederlanders flink beïnvloed. Voor de daguitstapjes speelde in eerste instantie natuurlijk de verplichte sluitingen een rol. Het onderzoeksinstituut van de BUAS in Breda onderzocht in Slot Loevestein hoe de bezoekers hun keuze voor een bezoek lieten beïnvloeden
Gelderlandfabriek krijgt subsidie toegewezen
Vanuit de tweede aanvraagronde van het Regionaal Investeringsfonds (RIF) van Fruitdelta Rivierenland van 2021 ontvangen twaalf initiatieven, verspreid over de regio, een bijdrage om de brede welvaart binnen de regio te versterken. Het fonds is er voor ondernemende inwoners, ondernemers en maatschappelijke organisaties die met hun initiatieven een bijdrage willen leveren aan de ontwikkeling van