Nieuws
Nieuws uit jouw regio
Wie helpt ons mee als vrijwilliger
Wij zijn op zoek naar een extra vrijwilliger, die samen met onze vrijwilliger Tom, alle TOP en infopunten van informatie voorziet. Tom is voor ons een waardevolle kracht en dat al vele jaren. In het seizoen gaat Tom een paar keer per week met onze Bureau Toerisme Bus op weg naar de meer dan 30 Tops
Volle kracht vooruit voor de Duitse gast
Ondernemers uit de regio konden afgelopen week deelnemen aan een Toerismelab bijeenkomst over de Duitse Markt gegeven door Euregio & Mediamixx, experts op dit gebied. De Duitse gast is uiterst interessant voor toeristische bedrijven en evenementen uit onze regio. Vier bedrijven uit verschillende streken van onze regio krijgen van stichting Bureau Toerisme een persoonlijk traject
Een streekmerk met marketingpower
Goed voor landbouw, horeca en recreatie De consument is steeds vaker op zoek naar levensmiddelen waarvan de herkomst bekend is. Toeristen zijn ook een doelgroep voor regionaal geproduceerde producten; want daarmee krijgen zij letterlijk de smaak te pakken van hun vakantiebestemming. Maar hoe herken je de producten uit de streek? En hoe haal je, als
Bloesemcampagne 2022 in volle gang
De bloesemperiode is aangebroken! De pruimen- en perenbomen staan in bloei en inmiddels laat ook de eerste kersenbloesem zich zien. Op Uitinderegio.nl en de streekwebsites haken we aan op de bloesemcampagne. We promoten deze periode door middel van een combinatie van online promotie, social media, inkoop in offline media en radiocommercials. Samen levert dit een
Aantrekkelijke binnensteden na de coronacrisis
Tijdens de coronacrisis, waarin horeca en winkels regelmatig beperkt of gesloten waren, hebben binnensteden en winkelgebieden veel minder bezoekers ontvangen. Dat ging ten koste van de levendigheid van deze gebieden. Keert de gezellige drukte nu vanzelf weer terug, nu de coronamaatregelen snel worden afgebouwd? – Bureau Toerisme besteed de komende maanden aandacht aan een selectie
Ambassadeur voor het Betuwepad
Wandelnet-directeur Ankie van Dijk speldde Rutger van Stappershoef, wethouder van West Betuwe, als nieuwe ambassadeur van het Betuwepad vrijdag 11 maart het geel-rode markeringsspeldje op. Ze deed dit tijdens netwerkevenement ‘Opening Toeristisch Seizoen’ van Stichting Bureau Toerisme in de Tuinen van Appeltern. Met dit ‘kersverse’ Betuwepad is een nieuw Streekpad van circa 150 km aan het
Van mini naar megagroot in de Bommelerwaard
Bezoekers van de Bommelerwaard krijgen komende zomer een extra reden om een foto te maken tijdens hun vakantie of dagje uit. Op een nog nader te bepalen plek komen grote witte letters te staan met #BOMMELERWAARD. De letters zijn onderdeel van de streekgerichte marketingaanpak van Stichting Bureau Toerisme en worden mede mogelijk gemaakt door de
Fotogenieke toevoeging voor Land van Maas en Waal
Als symbool voor de meerjarige samenwerking rondom de streekmarketing in het Land van Maas en Waal, toonden wethouders Willy Brink van gemeente Druten en René Cruijsen van gemeente West Maas en Waal de minivariant van #LANDVANMAASENWAAL aan de aanwezigen van de Opening Toeristisch Seizoen 2022, het jaarlijkse netwerkevenement van Stichting Bureau Toerisme. Van deze mini-letters
Van zoeker naar boeker: Bureau Toerisme lanceert nieuw boekingssysteem
Recreatie & toerisme ontwikkelt zich voortvarend verder Een aangename verrassing voor alle aanwezige ondernemers van het jaarlijkse netwerkevenement ‘Opening Toeristisch Seizoen’. Stichting Bureau Toerisme presenteerde het nieuwe boekingsportaal voor ondernemers in recreatie en toerisme. Het portaal wordt dit jaar in gebruik genomen. Overnachtingen, arrangementen en kaartjes voor evenementen kunnen dan direct door consumenten worden geboekt
Stichting Bureau Toerisme heeft een GIS DATA platform gebouwd
Stichting Bureau Toerisme heeft een GIS DATA platform gebouwd waarop geïnventariseerde recreatieve en toeristische data kan worden gepubliceerd en geanalyseerd. Destidata, de naam van het nieuwe platform, is speciaal gemaakt voor overheden en gebiedsbeheerders. Met het platform Destidata wil Stichting Bureau Toerisme beleidsmakers een instrument geven waarmee zij hun toeristische data beter kunnen structureren t.b.v.
Gemeente Druten sluit aan op streekmarketing Land van Maas en Waal
Na de vaststelling van de Economische Visie Druten 2030, eind januari, volgt voor toerisme en recreatie een nieuwe stap. De gemeente sluit zich meerjarig aan bij de streekmarketing voor het Land van Maas en Waal. In 2019 startte gemeente West Maas en Waal met de huidige uitvoerplannen voor de streekmarketing. Inmiddels is de basis,
De groeiende invloed van de grote platformen
Voor het verkrijgen van boekingen of bezoek aan de website zijn recreatiebedrijven de afgelopen jaren steeds meer afhankelijk geworden van het internet. De grote (internationale) platformen, zoals Google, Booking.com, Airbnb, Tripadvisor e.d. krijgen hierin een steeds dominantere positie. Is dat zorgwekkend? En wat zijn de alternatieven? Bureau Toerisme besteed de komende maanden aandacht aan een